سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام اکبری مطرح کرد؛

شرکت 12 کشور خارجی در همایش پژوهش‌های قرآنی/ تجلیل از آیت الله قرشی

دبیر نهمین همایش بین المللی همایش‌های قرآنی گفت: 12 کشور آثار و مقالات خود را به این دوره از همایش ارسال کرده که این نشان‌دهنده اعتبار بالای کشورمان است.

حجت ‌الاسلام دکتر محمد اکبری در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع قرآن کریم و فرهنگ وحیانی، اظهار داشت: الهام از نامگذاری سال 93 به نام فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان نسبت به احیای فرهنگ دینی و وحیانی و نیاز روحی و عقلی هر انسان به مسئله فرهنگ که دلیل آن فرهنگ‌دوستی انسان‌ها است از جمله دلایل انتخاب موضوع این دوره همایش است.


وی اضافه کرد: اساس و چکیده همه معارف آسمانی و قرآنی احیای فرهنگ توحیدی است و همه انبیا و کتب الهی برای این امر نازل شده‌اند و همچنین اساس دشمنی دشمنان اسلام و قرآن خدشه وارد کردن به این فرهنگ توحیدی و اخلاقی است تا فرهنگ منحط، شرک‌آلود و حیوانی غربی را جایگزین فرهنگ توحیدی مسلمانان کنند بدین جهت موضوع این دوره همایش قرآن کریم و فرهنگ وحیانی نامگذاری شده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با بیان اینکه در مجموع 700 اثر علمی شامل کتاب، پایا‌نامه، طرح پژوهشی و مقاله به این دوره همایش رسیده است، اضافه کرد: این 700 اثر در 11 رشته مختلف علوم انسانی و ... اعم از زیست‌شناسی، کامپیوتر، جامعه‌شناسی، علوم پایه و بویژه الهیات به دبیر‌خانه رسیده است.


حجت الاسلام اکبری ادامه داد: برای اولین بار در این دوره از همایش از یکی از عالمان، مفسران و دانشمندان قرآنی به نام آیت الله قرشی صاحب آثاری چون احسن الحدیث، قاموس قرآن و آیینه نهج البلاغه تجلیل خواهد شد.


مسئول کمیته پژوهش‌های قرآنی سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن  کریم، با اشاره به دیگر شاخص‌ها و امتیازات نهمین دوره همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: در این دوره از همایش بیش از 40 مرکز دانشگاهی و حوزوی، مشارکت دارند و در مجموع بیش از بیست تن از دانشمندان و پژوهشگران در کمیته ارزیابی مقالات حضور دارند.


وی ادامه داد:ازحوزه علمیه 124 اثر علمی، از دانشگاه‌های سراسری و دولتی 432 اثر علمی و از دیگر مراکزعلمی شامل دانشگاه آزاد و پیام نور نیز آثار علمی شامل کتاب، پایانامه، طرح‌های پژوهشی و مقاله ارسال شد.


دبیر نهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی با بیان اینکه از 12 کشور جهان آثاری به این دوره همایش ارسال شده است، افزود: این آثار از کشور‌های مغرب، الجزایر، فلسطین، عربستان، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن، اردن، پاکستان، عراق و تاجیکستان به دبیرخانه رسیده است.


وی با اشاره به برگزاری کارگاهها و نشست‌های علمی همزمان با برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: از ساعت 8:30 تا 10:30 روز 31 اردیبهشت ماه نشست تخصصی ارائه مقالات برتر داخلی و خارجی در چهار سالن جنبی سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.