سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی درگفت وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

مجلس آمار دقیقی از قاچاق لوازم آرایشی ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی ضربه بزرگی بر اقتصاد ایران با خروج ارز از کشور وارد می‌کند و باعث بیماری‌های پوستی در مردم می‌شود.

سلیمان عباسی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مضرات قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران اظهار کرد: دو مسئله مهم و عمده‌ای در قاچاق و واردات محصولات غیر مجاز لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که موجب خروج ارز از کشور، ورود کالاهای غیر استاندارد، به خطر افتادن سلامت مردم، آسیب رسیدن به پوست افراد و بروز بیماری‌های پوستی می‌شود و از مهمترین عوارض قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می رود.

وی در خصوص نهادها و سازما‌ن‌های دخیل در امر پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی افزود: نهادها و سازمان‌هایی همچون سازمان مبارزه با قاچاق کالا، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان کشور موظف هستند تا از ورود لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران جلوگیری کنند.

عباسی در ادامه تصریح کرد: باید با افرادی که لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوز وارد کشور می‌کنند، برخورد قانونی شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی بر اساس صدور آئین نامه‌های مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود، گفت: دستگاه‌های مربوطه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی موظف هستند بر اساس آئین نامه مجلس شورای اسلامی با متخلفان و وارد کنندگان قاچاق کالا برخورد قانونی کنند و باید کالاهای قاچاق توبیخ و مجازاتی طبق نوع مواد قاچاق و میزان مواد وارداتی غیر مجاز برای این افراد در نظر گرفته شود.

عباسی عنوان کرد: مجلس وارد مسائل ریز نمی‌شود، بلکه کسانی که بدون مجوز اقدام به قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی می‌کنند، بر حسب آئین نامه داخلی سازمان مبارزه با قاچاق کالا با آن‌ها برخورد می‌شود و اینکه به وارد کنندگان کالا مجوز داده شود یا نه، در حیطه و اختیارات سازمان مبارزه با قاچاق کالا است.

 وی در پایان در خصوص آمار قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : آمار دقیقی از ورود محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در ایران در دست نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.