سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

اولین موسسه دانش بنیان دانشگاه‌های کشور

موسسه دانش بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان اولین موسسه دانش بنیان دانشگاه‌های کشور، از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسات دانش بنیان تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ عبدالحمید پاپ‌زن مدیرعامل موسسه دانش بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهار کرد: با تلاش های پیگیر، تعاونی دانش بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در زمره شرکت های دانش بنیان کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات، شرکت‌های دانش بنیان از امتیازات زیادی برای تبدیل علم به ثروت بر خوردارند، ادامه داد: طبیعی است که شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی فرصت بسیار طلایی را برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در راستای ترویج و توسعه فناوری و امکان تبدیل علم به ثروت فراهم می‌کنند.

پاپ‌زن اذعان کرد: این شرایط می‌تواند فرایند پژوهش را که در حال حاضر در دانشگاه‌ها دچار چالش‌های جدی شده نجات دهد و با تجاری‌سازی پروژه‌های علمی دانشگاهی مشکل محدودیت اعتبار را تا حدود زیادی حل کند.

وی توضیح داد: مقررات و قوانین مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان‌ پشتیبان پروژه‌هایی است که از ظرفیت های تجاری سازی برخوردار هستند و این فرصت بسیار خوبی است که پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت مساله محور بودن تغییر جهت دهد.

پاپ زن گفت: فعال شدن این شرکت ها در دانشگاه ها، تحول بزرگی در آموزش عالی کشور است و می تواند یکی از شاخص های ارزشیابی در دانشگاه ها در آینده قرار بگیرد.

وی افزود: این شرکت ها بسترساز ورود به نسل سوم دانشگاه یعنی دانشگاه کارآفرین هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اولین ، موسسه ، دانش ، کشور ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.