سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندونزی به صدها مهاجر غیرقانونی پناه داد

صدها مهاجر روهینگیایی و بنگلادشی پس از ماه ها سرگردانی در دریا بوسیله دولت اندونزی نجات یافتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، مقامات اندونزی امروز اعلام کردند بیش از 370 مهاجر غیر قانونی روهینگیایی و بنگلادشی که ماه ها در دریا سرگردان بودند بوسیله این کشور نجات یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات اندونزی در استان "آچه" گفت:‌ مهاجران در وضع بحرانی به سر می بردند. یکی از قایق ها حامل 102 مهاجر روز سه شنبه و هشت قایق دیگر با 272 مهاجر صبح چهارشنبه وارد این کشور شدند.

به گفته یکی از مهاجران، موتور قایق از کار افتاده بود و 4 ماه تمام در دریا سرگردان بودند. 
گروه امداد و نجات چند ساعت پس از سخنان "رتنو مرسودی،" وزیر امور خارجه اندونزی روز گذشته اقدام به نجات مهاجران کرد. مرسودی اعلام کرده بود:‌ کشور "بیشتر از آن چه که باید" به مهاجران روهینگیایی و بنگلادشی سرگردان در دریا کمک کرده است. اندونزی هفته گذشته به 1346 مهاجر غیرقانونی پناه داد. اولین گروه مهاجران 10 مه (20 اردیبهشت) و دومین گروه هم جمعه پیش وارد این کشور شدند.

وزیر امور خارجه اندونزی چهارشنبه گذشته با همتایان خود درمالزی و تایلند دیدار کرد تا در خصوص حل بحران مهاجران غیرقانونی گفتگو کند. تاکنون هزاران مهاجر میانماری و بنگلادشی به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده اند؛ اما اندونزی،‌ تایلند و مالزی از ورود آنها به آبهای خود جلوگیری می کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اندونزی ، مهاجر ، سرگردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.