سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

سهم ایرانیان خارج از کشور در توسعه کمتر از ایرانیان داخلی نخواهد بود

ذبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: احساس ما این است که در آینده سهم ایرانیان خارج از کشور در توسعه کشور کمتر از ایرانیان داخل کشور نباشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، قوام شهیدی، دیروز در نشست تخصصی آذربایجانی های مقیم خارج از کشور بر ارتقای نقش ایرانیان خارج از کشور در توسعه ملی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شورای ایرانیان خارج از کشور در دو دهه گذشته تجربیات خوبی کسب کرده است، گفت: بحث خدمات محور بودن شورا بر خدمت گرفتن از ایرانیان خارج از کشور تقدم دارد چرا که تا خدمتی ارائه نشود نمی‌توان انتظار داشت.

وی ادامه داد: بحث دیدار با ایرانیان خارج از کشور هر استان در سفرهای کاروان تدبیر و امید با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار می گیرد تا دیدگاه های دوجانبه بررسی شود.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امیدبر تعامل دو سویه تاکیددارد تا از دیدگاه های همدیگر آشنا شده و خطاهای گذشته تکرار نشود و از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در توسعه کشور استفاده شود و در این زمینه از دو عنصر کششی خون و خاک که ظرفیت زیادی دارد و علاقه به سرزمین موجب کشش زیادی می شود.

شهیری یادآور شد: در سفرهای استانی دیدار با ایرانیان خارج از کشور در سفرهای استانی ابتکار دولت تدبیر و امید است و از ابتدای سفرهای استانی در هر استان پروژه های بیشتری را از ایرانیان خارج از کشور برای حضور در استان شاهد بودیم و در آذربایجان شرقی که استانی باهوش و فعال است نیز این امر میسر شود.

ذبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور افزود: در آینده نه چندان دور حرکت جهشی را در عرصه توسعه کشور خواهیم داشت و در این جلسات نیز از نقطه نظرات ایرانیان خارج از کشور آشنا خواهیم شد.

ذبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: ایده هایی که می تواند به روند ساختاری و توسعه ای کمک مورد توجه و اهتمام است و این شورا در سالهای گذشته توانسته است نظرات خوبی را جذب کند.

وی یادآور شد: در آستانه تحول هستیم و نیازمند نظرات ایرانیان خارج از کشور هستیم که تجربیات بیشتری دارند و انتقادات را نیز می توان از طریق مسئولان استان منعکس نمود.

ذبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: پیشنهادات کارشناسی شده ، ایرانیان خارج از کشور که می تواند در عرصه تحول و توسعه موثر باشد مطلوب نظر ما می باشذ.

وی تاکید کرد: احساس ما این است که در آینده سهم ایرانیان خارج از کشور در توسعه کشور کمتر از ایرانیان داخل کشور نباشد.

وی با حمایت از ایده راه اندازی اتاقهای تجاری خارج از کشور گفت: این اتاقها خواهد توانست در همگرایی بیشتر موثر باشد.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: سهم ، توسعه ، ایرانی ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.