به گزارش
گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، محمود مهرمحمدی با اشاره به اینکه یکی از تدابیر ناظر بر تضمین کیفیت، بحث آزمون جامع (پایانی) است، اظهار داشت: بر این باوریم که خروجی این دانشگاه نباید از شایستگیهای معلمی مورد انتظار به دور باشد.
وی با تأکید بر اینکه معلمان باید شایسته ترینها باشند، افزود: اراده و خواست ما این است تا کسانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغالتحصیل می شوند، سفیران تحول تعالی در آموزش و پرورش باشند؛ به همین منظور ارزشیابی از خروجی دانشگاه یعنی برگزاری آزمون جامع در کنار سایر تدابیر ناظر به ارتقای کیفیت، اهمیت ویژهای پیدا میکند.
مهرمحمدی ادامه داد: ارزیابی در دانشگاهی که متولی تعلیم و تربیت است با دانشگاههای دیگر وجوه افتراقی دارد که برگزاری آزمون جامع در دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه تدبیر برگزاری آزمون جامع در خدمت تضمین کیفیت است، گفت: این آزمون باید از راه تزریق انگیزه تلاش و یادگیری در شرایط مطلوب در طول دوره تحصیلی، دستیابی به اهداف کیفی را تسهیل کند.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه آزمون جامع در کشورهای دیگر توسط دستگاه بهره بردار که دستگاه تعلیم و تربیت است انجام میشود، افزود: این آزمون در ایران ساخته و پرداخته دانشگاه فرهنگیان است و طراحی و اجرای آن نیز توسط دانشگاه صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه آزمون جامع ابزاری برای سنجش مهارتهای حرفهای معلمان است، گفت: طرح اولیه این آزمون تدارک دیده شده و اصل ایده را پذیرفتیم اما طرح عملیاتی آن آماده نشده است و از همه کسانی که علاقهمند هستند، دعوت میکنم نظرات خود را در خصوص این آزمون بیان کنند.
مهرمحمدی با بیان اینکه در پیشنویس اولیه آزمون جامع، 7 مولفه در نظر گرفتهایم، تصریح کرد: مولفه نخست، موقعیتهای فرضی یاددهی و یادگیری و تجزیه و تحلیل واکنش های مکتوب دانشجومعلمان است که از مجموع هزار امتیازی که برای این آزمون در نظر گرفتهایم، 100 امتیاز به این امر اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: اجرای فنون در حضور کارشناسان، گزارش روایت پژوهی، شرح پرسش هایی توسط دانشجو معلمان، تشریح کار معلمی، کیفیت کارپوشه و معدل دروس رسمی از دیگر مولفه های آزمون جامع است.
انتهای پیام/