سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل خبر داد:

امسال 557 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ازطریق مراکز خرید تضمینی خریداری می شود

استاندار اردبیل گفت:امسال هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت کیفی از قرار هر کیلو 1155 تومان خریداری می شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان ، دست واسطه و سودجو نیز کوتاه می شود .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجید خدابخش استاندار اردبیل با اشاره به بارندگی مطلوب در استان اردبیل اظهار کرد: به نظر می رسد میزان گندم تولیدی در استان از برآوردهای قبلی بیش تر شده و به بیش از 735 هزار تن برسد.

وی در ادامه گفت : پیش بینی می شود امسال 557 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از طریق مراکز خرید تضمینی خریداری شود که باید برای خرید تضمینی آن از هم اکنون تمهیدات لازم از سوی دستگاه های متولی صورت گیرد .

خدابخش افزود: امسال هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت کیفی از قرار هر کیلو 1155 تومان خریداری می شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان ، دست واسطه و سودجو نیز کوتاه می شود .

وی با اشاره به این که بیش ترین سطح زیر کشت و تولید گندم مربوط به شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی در شمال استان می باشد خاطرنشان کرد : باید از طریق فرمانداران شهرستان های یادشده هماهنگی های لازم جهت بررسی  سالن های سرپوشیده موجود در شهرستان ها برای انبار و ذخیره سازی گندم خریداری شده صورت گیرد تا در زمان برداشت و خرید تضمینی گندم و ذخیره سازی آن با مشکل مواجه نشویم .

خدابخش تصریح کرد : با توجه به این که قیمت اعلام شده ازسوی دولت برای خرید تضمینی گندم مطلوب کشاورزان است ، آنان رغبت و علاقه مندی بیشتری برای تحویل گندم به مراکز خرید دولتی نشان می دهند که لازم است دست اندرکاران امر اطلاع رسانی لازم رابه گندم کاران برای تشویق آنها به فروش گندم تولیدی خود به مراکز دولتی اقدام نمایند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در استان اردبیل بیش از 83 هزار هکتار مزارع گندم به صورت آبی و 28 هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود که کار برداشت این محصول از 15 خرداد ماه به مدت 20 روز در شهرستان های شمال استان آغاز می شود .

وی گفت : اگر به موقع کشاورزان اقدام به افتتاح حساب کنند ، مراکز خرید نیز اطلاعات را در اسرع وقت ارایه دهند و نقدینگی و اعتبار لازم از سوی بانک عامل "بانک کشاورزی" تامین شود مشکلی در زمان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نخواهیم داشت .

استاندار اردبیل یادآور شد : تلاش می شود با وحدت رویه بین مراکز خرید و بانک عامل در شهرستان های شمال استان رضایت مندی کشاورزان فراهم شود .

خدابخش از آمادگی 46 مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبرداد و گفت: به دلیل فرارسیدن زمان برداشت گندم در سطح اراضی کشاورزی استان اردبیل باید کلیه اقدامات لازم برای خرید و انبار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در حداقل زمان ممکن از سوی دستگاه های متولی انجام شود .

استاندار اردبیل هم چنین حضور فعال ناوگان حمل ونقل ، افزایش ساعت کار مراکز خرید ، تشدید نظارت بر نحوه خرید گندم و پرداخت به موقع وجه گندم خریداری شده به کشاورزان از سوی بانک کشاورزی و ساماندهی خرید و انبار گندم های مازاد راخواستار شد .

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندار ، گندم ، اردبیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.