سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

وضعیت جامعه قرآنی تا رسیدن به "مدینه فاضله" فاصله دارد

یک استاد قرآن گفت: رفتار یک قاری قرآن در جامعه سبب ترویج و تبلیغ قرآن در جامعه و محیط اطرافش شده،که در این میان برای تشویق خود قاریان عزیز باید امکانات خوبی در اختیار این معلمان قرآن قرار گیرد.

علی اکبر ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، گفت: استاد اربابی از بزرگان قرائت کشور بودند که قرائت و صدای ایشان خاص بوده به طوری که من از سال 74 در خدمت ایشان شاگردی کرده و این استاد و سایر شاگردان را مورد لطف و محبت خود قرار می دادند.

وی بیان کرد: قاری باید خود اهل قرآن بوده و مسیرش قرآنی باشد به طوری که خود باید آموزه های قرآنی را در قلب و وجودش تداعی کرده، که در این صورت است که قاری می‌تواند بر مردم و خانواده اطرافش اثر گذار باشد.

این استاد قاری افزود: یک قاری باید با عمل دیگران را هدایت کرد و ما باید اخلاق،رفتار،طرز تفکر قرآنی باشد و هنگامی که مردم ببینند که آیات قرانی را که تلاوت می‌کنیم در وجودمان اثرگذاشته قطعاً به این راه کشیده شده و همچنین در زمانی که مردم یک قاری قران را فردی وارسته و فروتن در جامعه مشاهده کننده به طور حتم به قرآن گرایش می‌یابند.

وی ابراز داشت: وضعیت امکانات اساتید و قاریان قبل از انقلاب زمین تا آسمان فاصله داریم اما ما نیز به زمان حال برای رسیدن به حد مطلوب و مدینه فاضله فاصله داشته و ما برای پیشرفت ترویج قرآن بیشتر باید کار کنیم.

ملکشاهی درمورد استاد اربابی اضافه کرد: محمد علی اربابی عشق،زندگی و وجودش قرآنی بود و در طول عمر با برکتش با این کتاب آسمانی حشر و نشر واقعی داشته و به طور کلی استاد مبرزی بوده که به قرائت‌های استاد حسان علاقه وافری داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاری ، قرآن ، معلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.