سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد گرجستان:

خواستارهمکاریهای اقتصادی پایدار هستیم

وزیر اقتصاد گرجستان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: توجه مطلوب به راه‌هایی برای گسترش رویدادهای اقتصادی را مدنظر داریم و باعث خوشحالیست که همکاریهای اقتصادی بین دو کشور پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، کویریکاشویلی معاون اول نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در مراسم اختتامیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان و امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری که امروز(سه شنبه)در هتل هما تهران برگزار شد، با بیان اینکه تمایل داریم همکاری بین ایران و گرجستان در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی گسترش دهیم، اظهار کرد: توجه مطلوب به راه‌هایی برای گسترش رویدادهای اقتصادی را مدنظر داریم و باعث خوشحالیست که همکاریهای اقتصادی بین دو کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی دو کشور ادامه داد: سطح همکاری دو کشور به میزان پتانسیل آن نیست بلکه می‌توانیم برای همکاری بیشتر پتانسیل ایجاد کنیم و همچنین این دولت از شرکت‌های خصوصی مطرح برای حضور در نمایشگاه‌های گرجستان حمایت می کند.

وزیر اقتصاد پایدار گرجستان یادآور شد: گرجستان با اتحادیه اروپا تفاهمنامه‌ای در راستای تجارت آزاد منعقد کرده تا تاجران ایرانی از این ظرفیت استقبال کنند وهمچنین نیروی برق و گاز را بتوانیم انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: گرجستان برای توسعه تجارت حامل‌های انرژی آمادگی خود را اعلام می کند و همچنین می توانیم پیشنهاد همکاری برای منابع آبی را هم داشته باشیم.

کویریکاشویلی با توجه به سخنان وزیر کار ایران تصریح کرد: منابع آبی برای انتقال آب به ایران در حال بررسی است.

وی در پایان افزود: برای تولید، صنعت، توریسم کشاورزی، خرید و فروش املاک تمایل به همکاری با کشور ایران را داریم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، اقتصاد ، گرجستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.