سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا سال 2022:

جت های جنگنده آمریکا به لیزر مجهز می‌شوند

نیروی هوایی آمریکا در تلاش است جت های جنگنده این کشور را تا سال 2022 به سلاح لیزری مجهز کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ نیروی هوایی آمریکا از نصب سامانه سلاح لیزری بر روی ناوهای جنگی این کشور استقبال کرده و در تلاش برای استفاده از سامانه‌ای مشابه بر روی جت های جنگی است. تجهیز جنگنده های وزارت دفاع آمریکا به سلاح های لیزری نیازمند یک طرح بلند مدت است و پیش بینی می‌شود تا سال 2022 به بهره‌برداری برسد.

نیروی دریایی آمریکا سپتامبر گذشته (شهریور 93) بودجه‌ای 40 میلیون دلاری برای نصب تسلیحات لیزری با قدرت 30 کیلو‌وات بر روی ناو جنگی  USS Ponce صرف کرد. این سامانه هنوز در نبردهای واقعی مورد استفاده قرار نگرفته ؛ اما آزمایشات در مراحل شبیه‌سازی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

"متیو کلاندر،" فرمانده ناو جنگی Ponce در این باره توضیح داد: سلاح های لیزری دقت بالایی دارند و تقریبا هیچ هدفی در محدوده برد آنها از اشعه سوزان لیزر در امان نخواهد بود. زمانیکه لیزر بر روی هدفی ثابت شود، قدرت تخریبی حدود 2 برابر بیشتر از موشکهای متداول خواهد داشت.

هرچند فن‌آوری لیزر در اختیار نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته است؛ این سامانه محدودیت های خود را نیز دارد. به عنوان مثال انرژی زیادی برای تولید پرتو ویرانگر لیزر نیاز است. حتی ساخت ماشینی که بتواند چنین انرژی را تولید کند، از نصب سامانه لیزر بر روی کشتی آسان‌تر است. با توجه به این شرایط باید راهکار جدیدی برای استفاده از لیزر بر روی جت های جنگی پیشنهاد شود.

پنتاگون قصد دارد تا سال 2022 سلاح های لیزری با قدرتی بیش از  100کیلو‌وات بر روی جنگنده های آمریکایی نصب کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.