سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع لاوروف‌ از تصميم روسيه برای تحويل S300 به ايران

وزیرخارجه روسیه گفت با این عقیده که تصمیم مسکو برای تحویل سامانه های موشکی اس سیصد به ایران اشتباه سیاسی بوده است، کاملا مخالف است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس از مسکو،  سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسیسکایا گازتا گفت به طور کامل با این عقیده که تصمیم روسیه مبنی بر تحویل سامانه های موشکی اس سیصد به ایران یک اشتباه سیاسی بوده، کاملا مخالف است.
لاوروف گفت: تحویل موشک های اس سیصد به ایران، هرگز ممنوع نبوده است، نه توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد و نه تحریم های دوجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا.
وی افزود: تعلیق این قرارداد توسط روسیه، در واقع در پاسخ به درخواست شرکای غربی بود که می گفتند این اقدام باعثخواهد شد ایران موضعی سازنده تر در گفتگوها داشته باشد.
لارووف خاطر نشان کرد: از آن پس، زمان کافی سپری شده است و تغییرات زیادی در مسیر مثبت ایجاد شده است، و در مجموع، از نظر ما، توافق اساسی در لوزان حاصل شده است که ما را به تقویت همکاری با ایران تشویق می کند؛ اکنون ما تحویل اس سیصد را با لغو اقدامات محدود کننده یک جانبه و با تعهد به این قرارداد، اجرایی می کنیم.
وزیر خارجه روسیه گفت: از نقطه نظر امنیت منطقه ای، موشک های اس سیصد، برای هیچ کس تهدید محسوب نمی شود؛‌ این سامانه موشکی، مشکلی برای کسی ایجاد نمی کند مگر اینکه کسی بخواهد به ایران حمله کند.
لاوروف گفت: سامانه های موشکی مانع تهدیدات می شوند و ما سال هاست از این عقیده حمایت می کنیم که امنیت منطقه ای در خلیج فارس با حضور همه کشورهای عرب و ایران محقق می شود.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: من به طور مطلق با آنانی که می گویند تحویل موشک های اس سیصد به ایران یک اشتباه سیاسی بود، مخالفم.
وی افزود: واکنش جهان به دنبال تصمیم ما مبنی بر از سر گیری و تکمیل روند قرارداد با ایران، هشدار دهنده نبوده است؛‌ این حرکت ما به طور عمده، با درک تحلیل گران همراه بوده است که آن را گامی عادلانه و حتی اجتناب ناپذیر خوانده اند.
برچسب ها: لاوروف ، ایران ، اس300
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.