سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار مهم‌ترین نکات پیش نویس سند ریاض درباره یمن

شبکه تلویزیونی العربیه مهم‌ترین نکات پیش نویس سند ریاض درباره یمن را منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  شبکه تلويزيوني العربيه مهم‌ترين نکات پيشنويس سند رياض را درباره يمن -- که قرار است در دومين روز کنفرانس موسوم به نجات يمن در جلسه‌اي پشت درهاي بسته بررسي شود -- منتشر کرد. 

اين شبکه اعلام کرد تشکيل هسته اوليه ارتش و نيروهاي امنيتي به فرماندهي شخصيت‌هاي ملي حامی امنیت، به‌کارگیری همه تجهیزات نظامي براي پايان دادن به شورش و بازخواست شورشيان، درخواست از موسسات بين المللي براي متوقف کردن مراودات مالي و ديپلماتيک با شورشيان، از مهم‌ترين نکات اين سند است. 

در اين سند همچنين برای بازگشت صلح به صعده، بازپس گرفتن نهادهاي دولتي و تسليحات از شبه نظاميان و بيرون راندن آنها از همه شهرهاي يمن، کمک بين المللي و منطقه‌اي به بازسازي يمن و ارائه خدمات ضروري، ايجاد منطقه ويژه آوارگان در داخل يمن و حل سريع مشکل يمني‌هاي سرگردان در خارج از کشور، درخواست‌هایی صورت گرفته است. 

در اين پيش نويس از شوراي امنيت سازمان ملل درخواست شده است تا قطعنامه 2216 و قطعنامه‌هاي مرتبط را به اجرا درآورد.  در پيش نويس سند رياض همچنين کمک کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس و ديگر کشورهاي جهان به بازسازي يمن وعده داده شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.