سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یادداشت وال استریت ژورنال؛

لیندسی گراهام: مالکیت یک رآکتور تجاری برای ایران کافی است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی بار دیگر بر محدودسازی فعالیت هسته‌ای ایران تاکید کرد و مالکیت یک رآکتور تجاری را برای تهران کافی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ "لیندسی گراهام،" سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در یادداشت اخیر خود برای روزنامه وال استریت ژورنال ادعای بی‌اساس تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتمی را تکرار و تاکید کرد: باید بندهای جدیدی در توافق هسته‌ای ایران گنجانده شوند.

"گراهام" مدعی شد: برنامه هسته‌ای ایران باید محدود به غنی‌سازی برای تأمین نیازهای یک رآکتور تجاری باشد.

وی در این باره نوشت: ما دسترسی ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را پذیرفته‌ایم؛ اما باید زیرساخت‌های این کشور به تأمین نیازهای فقط یک رآکتور هسته‌ای محدود شوند. 

وی همچنین خواهان تعطیلی همه سایت‌های مستحکم هسته‌ای ایران از جمله فردو شد. "گراهام" برای امضای توافق هسته‌ای با ایران شرط دیگر نیز تعیین کرد که به موجب آن بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از همه تأسیسات هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران صورت بگیرد. به عقیده وی ایران نباید درباره زمان بازرسی‌ها قدرت وتو داشته باشد.

گراهام درباره تحریم‌ها نیز مدعی شد: لغو تحریم‌ها باید به شکل مرحله‌ای و با توجه به پایبندی ایران به تعهداتش صورت بگیرد. نباید به ایران اجازه داد قبل از اجرای تعهدات هسته‌ای، به ده‌ها میلیون دلار پول دسترسی پیدا کند، این موضوع غیر قابل پذیرش است. باید یک فرآیند روشن برای ازسرگیری تحریم‌ها وجود داشته باشد.

سناتور جمهوری‌خواه در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت: ایران نباید اجازه تحقیق و توسعه در حوزه سانتریفیوژ‌های پیشرفته را داشته باشد. بخش اصلی اورانیوم تولید شده در ایران نیز باید به خارج از این کشور منتقل شود. لغو هر محدودیتی درباره برنامه هسته‌ای ایران باید به تایید "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا برسد. "اوباما" باید ضمانت کند ایران رفتار تهاجمی خود را در منطقه تغییر داده و دیگر از تروریسم حمایت نمی‌کند.

"گراهام" در پایان بر حفظ امنیت ملی آمریکا، نقش راهبردی این کشور در خاورمیانه، تامین امنیت رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان واشینگتن در منطقه تاکید کرد و افزود: نباید توافقی امضا کنیم که تضعیف‌کننده امنیت جهانی باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ دی ۱۳۹۴
همچون نمايندگاني كه خيلي نگران ايران هستند مثل اينكه از طرف اسراييل حرف ميزنند و نماينده اسراييل هستند تا امريكا و خود را لو ميدهند . وابسته به جناحهاي اسراييلي خوشگذران بي بندبارلوط و بچه باز و هزاران كثيف كاري ديگر هستند كه نمك گير شده اند و با قدرت وپول آنها نماينده شده اند حالا بايد پس بدهند .
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
حالا نه اینکه کسی به حرفش هم گوش میده
سیدمجتبی
۲۱:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
تو کی باشی که بخوای واسه ما تعیین تکلیف کنی؟

به استکبار جهانی که لبخند بزنی اینجوری پررو میشه...!!!!
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
دوست داری وقتی میخواهیم آب بخوریم هم از شما اجازه بگیریم؟ مثلا از طریق ایمیل؟...