سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مومنی مقدم: بازيكنان جنگنده و قدرتمندی داريم

مربی تيم ملی واليبال نوجوانان ايران گفت: اکثر مسئولان و کارشناسان روی مدال‌آوری نوجوانان والیبالیست در مسابقات جهانی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

رضا مومنی مقدم مربی تیم ملی والیبال نوجوانان که در طول لیگ درگیر تیم میزان خراسان بود از سال جدید کارش را با نوجوانان آغاز کرده است٬ در این خصوص در گفتگو با خبرتگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: تمرینات را پیش از عید شروع کردیم و تا به حال اردوهای خوبی را پشت‌سر گذاشتیم الآن در بحث آمادگی جسمانی و بدنی بیشتر تمرکز داریم تا هم آن‌ّهایی که سال گذشته در تیم بودند و هم‌ کسانی که تازه به تیم دعوت شده‌اند در یک سطح قرار بگیرند٬ به تدریج کار تاکتیکی تیم را انجام خواهیم داد و بیشتر در این مورد تمرکز می‌کنیم.

وي افزود: بازیکنان انگیزه بالایی دارند٬ مسابقات جهانی ‌است و سطحش با رقابت‌ّهای آسیایی تفاوت‌های زیادی دارد ما کار سختی را در پیش داریم وکیلی (سرمربی تیم ملی) و طلوع‌کیان (به عنوان مربی) به ترکیه رفته و بازی‌های قهرمانی اروپا را از نزدیک تماشا کردند. تیم‌ها نسبت به دوره قبل سطحشان خیلی بالاتر رفته٬ امسال برای قهرمانی جهان سال سختی است نباید به صرف این‌که ما در آسیا بدون ست باخته قهرمان شده‌ایم حریفان را دست کم بگیریم باید خیلی کم اشتباه‌تر باشیم که بتوانیم در آن مسابقات موفق باشیم.

مربي تيم ملی واليبال نوجوانان ايران خاطر نشان کرد: خوشبختانه با گروهی کار می‌کنیم که بچه‌ها همه باانگیزه‌ هستند و خیلی دوست دارند در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشته باشند٬ یک نسلی هستند که پاکتر و معصوم‌ترند و به دور از هیچ حاشیه‌ای فقط گوش به فرمان مربی بوده و کارهایشان را انجام می‌دهند. انشاالله بتوانیم با زحمت بچه‌ها٬ کادر فنی و فدراسیون نتیجه خوبی را در مسابقات جهانی بگیریم و امسال روی سکو که هدف اصلی است برویم.

یکسری از بازیکنان امسال با تیم ارتعاشات صنعتی ایران در لیگ برتر حاضر شدند وضعیت این دسته از بازیکنان چطور است؟ مومني مقدم در پاسخ به این سوال اظهارداشت: راهکاری بود که فدراسیون برای این‌که این بازیکنان را آبدیده‌تر کند اندیشید البته بد هم نبود شاید ممکن است که ضعیف بودن این تیم روی سطح لیگ تاثیر منفی گذاشته باشد ولی در مجموع اگر بخواهیم حساب کنیم برای این بچه‌ها خوب بود. من بعد از مسابقات آسیایی دیگر این بازیکنان را ندیدم و با آن‌ها تا الآن که در تمرینات تیم ملی حضور دارم کار نکرده بودم٬‌ آن‌ها خیلی باتجربه‌تر شده‌اند و با اعتماد به نفس بالاتری تمرین می‌کنند. این نتیجه حضورشان در لیگ بود اگر می‌خواستند بروند در تیم‌هایی که فقط در رده نوجوانان باشند حال شاید بازی کنند و یا در ترکیب قرار نگیرند به طور حتم به این‌جا نمی‌رسیدند.

وي تصریح کرد: وقتی این بازیکنان نوجوان در لیگ برتر مقابل بازیکن بزرگی مثل موسوی٬‌ غلامی و یا فرهاد ظریف مجبور شدند به عنوان فیکس بازی کنند این روی عملکردشان تاثیر به سزایی داشت و اعتماد به نفسشان را بالاتر برد و در مسابقات جهانی دیگر آن ترس را از بازیکن‌های بزرگ ندارند.

مربي تيم ملي واليبال نوجوانان در خاتمه اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود فقط می‌ماند بحث هماهنگی٬ آمادگی جسمانی و این‌که در مسابقات جهانی بتوانیم آنالیز خوبی داشته باشیم. این‌ بازیکنان یک سال خوب را پشت سر گذاشتند تا آخر مسابقات بتوانند نتیجه دلخواه را به دست آورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.