سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

35 هزار نفر در اعتراض به حضور نظامی آمريکا در ژاپن تظاهرات کردند

حدود 35 هزار نفر از مردم سراسر ژاپن امروز در تظاهراتی در اوکيناوا از دولت این کشور خواستند برنامه ايجاد يک پايگاه نظامی جديد برای نيروهای آمريکا در منطقه هنوکو را لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، حدود 35 هزار نفر از مردم سراسر ژاپن امروز در تظاهراتی در اوکيناوا از دولت این کشور خواستند برنامه ايجاد يک پايگاه نظامی جديد برای نيروهای آمريکا در منطقه هنوکو را لغو کند. 
تظاهرکنندگان همچنين از دولت خواستند پايگاه هوايي آمريکايي فوتنما را در شهر گينوان در استان اوکيناوا هرچه زودتر تعطيل کند. 
اين تظاهرات پس از دو روز راهپيمايي آرام در دو شهر هنوکو و گينوان برگزار شد و تظاهرکنندگان با انتشار بيانيه اي از دولت هاي ژاپن و آمريکا خواستند برنامه انتقال پايگاه هوايي فوتنما را از شهر گينوان به هنوکو لغو کنند. 
در اين بيانيه اعلام شد دولت هاي ژاپن و آمريکا خواسته عميق مردم اوکيناوا را مبني بر انتقال پايگاه فوتنما به خارج از اين استان ناديده مي گيرند و اقدام اين دولت ها به انتقال پايگاه به هنوکو به نظام دموکراتيک ژاپن لطمه وارد مي کند. 
در اين بيانيه تاکيد شد مردم اوکيناوا هرگز اجازه ساخت پايگاه نظامي آمريکا را نداده اند و اکنون تنها راه حل اين مسئله تعطيلي پايگاه هوايي فوتنما است. 
تاکشي اوناگا  فرماندار اوکيناوا نيز در سخنراني در اين مراسم اعلام کرد از اظهارات شينزو آبه نخست وزير ژاپن در مورد اين موضوع که ماه گذشته در کنفرانس رسانه اي مشترک وي با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در واشینگتن عنوان شد خشمگين است.  
در اين مراسم يوکيو هاتوياما نخست وزير سابق ژاپن و تاداموتو يوشيدا رئيس حزب سوسيال دموکرات این کشور نيز حضور داشتند. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.