سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

کشتی نجات تا پایان هفته وارد یمن می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کشتی حامل تجهیزات مواد غذایی، دارویی، پزشکی و امکانات گرمایشی و سرمایشی به همراه تیم امدادی و تخصصی پزشکی ایران تا پایان هفته وارد کشور یمن می‌شود.

ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه کشتی امداد و نجات ایران در حال حاضر در آب‌های بین المللی و موازات بندر سلاله را رد کرده، اظهار کرد: کشتی حامل تجهیزات غذایی، دارویی، پزشکی و امکانات گرمایشی و سرمایشی به همراه تیم امدادی و تخصصی پزشکی در حال حاضر بندر سلاله را رد کرده و وارد مرز کشور یمن شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که تا پایان هفته مشکلی برای عبور کشتی نجات ایران به وجود نیاید، در بندر الحدیبه برای تخلیه بار توقف خواهد کرد.

چرخساز در خصوص مشکلات پیش روی کشتی نجات ایران تصریح کرد: الحمد الله هیچ مشکلی برای کشتی نجات ایران در آب‌های بین المللی بوجود نیامده و تا کنون هیچ گزارشی در این باره بدست ما نرسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و در صورتی که مشکلی برای کشتی تجهیزات امدادی و پزشکی ایران وجود نیاید روز پنجشنبه یا جمعه 31 اردیبهشت و اول خرداد سال 1394 در بندر الحدیبیه مستقر خواهیم شد.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا ناوگان نیروی دریایی کشتی تجهیزات امدادی و پزشکی ایران را همراهی می‌کند مطرح کرد: این مسئله‌ای نیست که بخواهیم به آن اشاره‌ای داشته باشیم چون حساسیت‌های خودش را به دنبال دارد و مشکل‌ساز می‌شود ، ما فقط در مورد کشتی نجات می‌توانیم اظهار نظر کنیم.

چرخ‌ساز در پایان گفت: کشتی نجات ایران هنوز وارد آب‌های یمن نشده و ما نمی توانیم در این باره اظهار نظر کنیم، نتایج قطعی از روز دوشنبه 28 اردیبهشت سال 1394 اعلام خواهد شد.

گفتنی است، کشتی نجات ایران حامل 2500 تن مواد غذایی،‌دارویی و تجهیزات پزشکی ، چادر و پتو به همراه یک تیم امدادی و تحصصی و پزشکی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی نجات ، هلال احمر ، کمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.