سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخوندی عنوان کرد

نوسازی تمام خطوط فرسوده ریلی/ ارتقای نظام کنترل راه آهن و سیستم علائمی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از نوسازی واگن‌های فرسوده ریلی خبر داد و گفت: در شش سال آینده نیازمند 25 میلیارد دلار هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در جمع خبرنگارن با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز سال 1400 گفت: بیش از 20 هزار کیلومتر خط آهن تا سال 1414 احداث شود .

وی در ادامه افزود: 20 هزار واگن باری و 2 هزار و 500 واگن مسافری و 750 دستگاه لوکوموتیو باید اضافه شود و سیستم علائمی و همچنین نظام کنترل راه آهن باید ارتقا یابد.

وی در ادامه افزود: مبادی ورودی کلان‌شهرهای کشور باید به 4 خط ریلی متصل شود و برخی محورها باید برای افزایش ظرفیت بار دو خطه شود.

آخوندی اظهار داشت: خطوط فرسوده نیز باید نوسازی شود که همه این موارد در برنامه نوسازی سند حمل ونقل ریلی  که برای سال آینده بوده است ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در شش سال آینده حدود 25 میلیارد دلار نیازمند سرمایه‌گذاری ملی هستیم که سالانه 3.5 میلیارد دلار می‌شود.

وی اظهار داشت: البته راه‌‌آن نیاز به فضای کسب و کار خوب دارد و البته نیازمند تأمین مالی و تجارت مناسب است.

آخوندی در ادامه توضیح داد: در این نمایشگاه 150 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی حضور دارند وهمچین اجلاس افتتاحیه راه‌آهن اکو را نیز در برنامه داریم.

آخوندی در ادامه در خصوص حساب امانی مسکن گفت: پیش فروش‌های که در ایران انجام می‌شود ولی کالایی را برای آینده پیش فروش می‌کند از جمله مسکن و خودرو چون خریدار امکان نظارت بر کالا را ندارد باید یک سیستم امانی ایجاد شود که در این صورت بانک امانتدار خریداران می‌شود و بر فرآیند تولید نظارت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسته به فرآیند تولید به پیش‌فروشندگان مبالغی را واگذار می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.