سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مهاجرت های جمعی در پی تشدید نا‌آرامی های بوروندی

تشدید بحران سیاسی و نا‌آرامی اوضاع داخلی بوروندی، بر تعداد مهاجران این کشور افزوده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ افزایش تنش های داخلی در بوروندی موجب شد تعداد مهاجران این کشور به تانزانیا از مرز 105 هزار نفر بگذرد. در تظاهرات مخالفان دولتی و دخالت نیروهای امنیتی بوروندی، دست کم 20 نفر کشته شدند و خبرها حاکیست، درگیریها در این کشور همچنان ادامه دارد.

"اسحاق نانتانگا،" سخنگوی وزارت امور داخلی تانزانیا درباره هجوم مهاجران بوروندی به کشورش گفت: تا قبل از بروز نا‌آرامی‌های سیاسی در بوروندی، ما میزبان 50 هزار مهاجر از این کشور بودیم که در اردوگاه ساحلی "تانگیانیکا" مستقر بودند؛ اما حالا تعداد آنها به 105 هزار نفر رسیده و قادر به تامین نیازهای این افراد نیستیم. در چنین شرایطی حفظ امنیت و سلامت مهاجران بسیار دشواری خواهد بود و نگران شیوع بیماریهای واگیردار در میان آنها هستیم.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، حدود 10 هزار نفر دیگر پشت مرزهای تانزانیا در انتظار دریافت مجوز برای ورود به کشور هستند. 26 هزار و 300 شهروند دیگر نیز برای فرار از نا‌آرامی های داخلی بوروندی به رواندا پناهنده شده‌اند.

بوجومبورا پایتخت بوروندی این روزها صحنه درگیری شدید مخالفان و موافقان دولت است. "پیر انکورونزیزا،" رئیس جمهور اسبق بروندی، تلاش می‌کند برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. مخالفان او این اقدام را ناقض قانون اساسی می دانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.