سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

vئیس انجمن داروسازان ایران به باشگاه خبرنگاران خبر داد

صادرات ناکافی عامل انباشت دارو در کشور

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به صادرات ناکافی صنعت دارو گفت: صادرات ناکافی سبب شده با انباشت دارو در کشور مواجه شویم.

رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن دارو سازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات صنعت دارو اظهار کرد: هم‌اکنون صنعت دارویی کشور با مشکل کمبود نقدینگی در این بخش مواجه است و مدیران این صنعت به نقدینگی با بهره پایین نیاز دارند این نیاز به خصوص در زمینه به روز کردن تجهیزات صنعت دارو مطرح می‌شود. 

وی افزود: شرکت‌های دارویی تنها نیاز داخلی کشور را تامین می‌کنند و صادرات کافی این زمینه وجود ندارد این صادرات ناکافی، انباشت دارو را به وجود آورده است. هر چند مسئولین نیز برای ایجاد بازارهای کشورهای خارجی تلاش می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در ایجاد مشکلات مالی داروسازان تصریح کرد: تحریم‌ها مشکلات مالی را برای تولید کنندگان دارو در زمینه تهیه مواد اولیه ایجاد کرده است، مشکلات این صنعت سبب شده سرمایه‌گذاری در زمینه دارو کاهش پیدا کند و به دنبال آن توسعه کارخانه‌های داروسازی به کندی انجام شود. 

مژدهی آذر ادامه داد: مشکلات صنعت دارو باعث شده تحقیق و توسعه این صنعت در کشور به اندازه کافی انجام نشود و این مسئله به بودجه بسیار پایین تحقیقات باز می‌گردد.
 
وی بیان کرد: تحقیقات ناکافی در زمینه داروسازی سبب شده تا نوآوری در این خصوص انجام نشود، این مسئله نیز در نهایت توسعه صنعت دارویی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.




انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.