سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور عنوان كرد؛

تشکیل کمیسیون کلانشهرها در دولت برای حل مشکلات شهری

وزیر کشورگفت: دولت تدبیر و امید نگاه ساختارگرایانه و متوازن برای حل مشکلات شهری دارد تا شهرها جایگاه اصلی خود را پیدا کنند که در این راستا کمیسیون کلانشهرها در دولت تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در آیین رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس شهری در مشهد با اعلام خبر افزود:در کمسیون کلانشهرها وزرا، شهردار تهران به عنوان نماینده شهرداران و رئیس شورای شهر تهران به نماینده نمایندگان اعضای شورا حضور دارند.

وی با بیان اینکه ساخت‌وسازهای شهری با قاعده شهرسازی همخوانی ندارند، گفت:بافت‌های فرسوده با تراکم‌های نامناسب و انبوه جمعیت در کلانشهرها وجود دارد که تا حاشیه شهر خارج از هر نوع مدیریت،شکل گرفته و یک ساختار در هم تنیده و در هم پیچیده نامناسب را در شهرها به وجود آورده است .

وزیر کشور افزود: اداره شهری بزرگ در حوزه‌های مختلف شهری، فرهنگی و خدماتی کار آسانی نیست و متاسفانه شهرهای ما از اصول مناسب مهندسی خوبی برخوردار نیستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در وزارت کشور تلاش می کنیم که مشهد به جایگاه مناسبی برسد،گفت :بافت‌های فرسوده، اتباع غیرمجاز و حاشیه‌نشینی و به‌ویژه حضور زائران، مشهد را به شهری خاص در حوزه اجتماعی تبدیل کرده است که باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشیم و در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش ویژه ای شود.

وزیر کشور تصریح کرد: دولت عنایت ویژه‌ای را به مشهد دارد و ما به دنبال آن هستیم دست شهردار را برای حل مشکلات باز کنیم.

انتهاي پيام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.