سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین پلیس آگاهی ناجا خبر داد؛

آموزش روسای پلیس آگاهی به عنوان ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضاییه

نخستین گرده همایی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در سال جاری در روزهای پایانی اردیبهشت-28و 29 و همچنین آموزش روسای پلیس آگاهی به عنوان ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضاییه درروزهای 30 و 31 اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ منفرد،جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برگزاری نخستین گرده همایی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در سال جاری در روزهای پایانی اردیبهشت اظهار داشت:با توجه به تغییرات به وجود آمده در نیروی انتظامی این همایش با چندین هدف برگزار می شود که مهمترین آن، اخذ تدابیر فرمانده ناجا در برنامه های پلیس آگاهی در سال 94خواهد بود.

وی ادامه داد:بررسی عملکرد پلیس آگاهی سراسر کشور در سال 93، راهکارها و ابلاغ تدابیر فرمانده ناجا به روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در سال 94 موضوعاتی است که در این همایش مطرح خواهد شد.

جانشین پلیس آگاهی ناجا افزود:تاکید جدی بر رعایت کامل حقوق شهروندی و جلوگیری از هر گونه خشونت‌های کلامی در برخورد با مراجعان و متهمان پلیس آگاهی از اهم اهداف این همایش خواهد بود.

سرهنگ منفرد تصریح کرد:واکاوی چالشها و موانع اجرای ماموریت ها و اتخاذ راهکارهای لازم و آشنایی با امکانات و تجهیزات نوین کشف علمی جرایم و بهره گیری مناسب از فضای مجازی؛ از دیگر موضوعاتی است که در این همایش در اولویت کار قرار گرفته است.

جانشین پلیس آگاهی اذعان داشت:در این همایش برای روسای پلیس آگاهی سراسر کشور 2 کارگاه تخصصی اجرایی خواهد شد که عبارتند از:اجرای کارگاه آموزشی اطلاعات جنایی و تشخیص هویت که به صورت عملی و میدانی در این کارگاه شرکت می کنند.

 وی در ادامه اظهار داشت:اجرای 4 کارگاه آسیب شناسی مدیریت بر جرایم مهم دارای اولویت در دستور کار است و هر استانی با توجه به اولویت جرایم از جمله :جرایم اقتصادی ،جرایم جنایی، سرقت و جعل و کلاهبرداری در کارگاه مربوطه شرکت می کند.

سرهنگ منفرد با اشاره  به تمدید فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت به دستور فرمانده ناجا اظهار داشت: بررسی عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت در دستور کار است که با توجه به حضور گسترده استانها در این همایش از این فرصت استفاده بهینه خواهد شد.

آموزش ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضاییه

وی افزود: یکی دیگر از برنامه ها بعد از این همایش آموزش ضابطان قضایی است که برای نخستین بار از روسای پلیس آگاهی شروع شده و با هماهنگی قوه قضاییه و اساتید در مرکز انجام می شود.

سرهنگ منفرد  تصریح  کرد: در تلاش هستیم پرسنل پلیس آگاهی سراسر کشور در خود استانها کلاس ضابطیت و آموزشی بگذارند که در آینده بسیارنزدیک به وقوع خواهد پیوست.

جانشین پلیس آگاهی ناجا در خصوص رفتارهای خشونت آمیز در این پلیس خاطر نشان کرد: مبارزه با این مساله، امری ولایتی ، شرعی و قانونی است که برخورد با آن از  اولویتهاست که در نظارتهای ستادی تذکر می دهیم البته به این معنی نیست که در پلیس های تخصصی دیگر چنین اتفاقاتی نیفتاده باشد اما در پلیس آگاهی به دلیل نوع ماموریتها و جرم ها بیشتر مشهود بوده و متهمانی که به پلیس آگاهی مراجعه می کنند طبعا  موضوعات تخصصی تر می شود که جرایم خشن ،سرقت ،قتل ،کلاهبرداری و... از آن جمله اند.

وی ادامه داد:با بهره برداری از کشف علمی جرم و استفاده از تجهیزات و ابزارهای  فنی و اطلاعاتی در کشف جرایم دلیلی برای چنین رفتارهای غیر معقولی وجود ندارد چراکه در تشخیص هویت، کارها به صورت علمی و بسیار موفقیت آمیز پیش می رود.

سرهنگ منفرد خاطر نشان کرد: کشورما نسبت به کشورهای دیگر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارد اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا به جامعه هدف نزدیکتر و احساس امنیت را تقویت کنیم.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس ، همایش ، آسیب شناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.