سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

هويت و غرور ملي ايران با نام فردوسي در هم آميخته است

معاون رئيس جمهور گفت: هويت و غرور ملي ايران با نام فردوسي در هم آميخته است، فردوسي به گونه اي از زبان فارسي بهره گرفته است که تمام زبانها در ايران آن را مي فهمند


به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ،سلطاني فر امروز در مراسم بزرگداشت فردوسي در مشهد افزود : ستاد ويژه جهاني فردوسي در سال 95 آغاز به کار می‌کند و جايزه جهاني فردوسي امسال به فردوسي شناسان تقديم مي‌شود.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي کشور افزود : فردوسی اشعار و داستان هايي را آنچنان با زیبایی خاصی مطرح می کند که به راحتي ميتوان به اصل داستان رجوع کرد و به منابع دست یافت.

وی ادامه داد: شاهنامه را گنجينهای برای زبان فارسي و داستان هاي آن است و فردوسي زمانی شاهنامه را خلق کرد که هويت ملي ايرانيان در خطربود ، در شاهنامه چيدمان به نحوی صورت گرفته است که خردورزي پيشه شده است.

همچنین روزانفر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در غالب یک برنامه يک روزه نمی تواند زحماتی که فردوسی براي پاسداشت ارزش هاي ايران و ايراني انجام داد را بیان کرد و بايد هر زائر و گردشگری پس از زيارت بارگاه امام رضا(ع) براي آشنايي با این شاعر بزرگ ایران به سراغ فردوسی هم بیاید.

انتهای پیام/ع 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.