سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تومور رتینوبلاستوما در کودکان زیر 5 سال شایع است

یک اپتومتریست گفت: تومور رتینوبلاستوما معمولا در مرکز مردمک چشم به رنگ سفید دیده می‌شود.

محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیماری تومور چشمی اظهار کرد: عمدتا اغلب تومورهای چشمی در شمار تومورهای ثانویه هستند و از تبعات گسترش سایر سرطان‌ها نظیر سرطان سینه، ریه و پروستات به شمار می‌رود و عمدتا در قسمت‌های میانی و داخلی چشم نظیر عنبیه، شبکیه و عصب بینایی تظاهر پیدا می‌کند.

وی افزود: رتینوبلاستوما از شایع‌ترین تومورهای چشمی است که در اطفال دیده می‌شود که عموما شبکیه هر دو چشم در کودکان زیر 5 سال را مبتلا می‌سازد. با اینکه علائم محسوسی در نخستین مراحل بیماری مشهود نمی‌باشد اما ایجاد درد و کاهش بینایی از نشانه‌های این بیماری تلقی می‌گردد.

وی ادامه داد: رتینوبلاستوما یک بیماری وراثتی و ژنتیکی است که در اثر جهش ژن رخ می‌دهد و معمولا در مرکز مردمک چشم به رنگ سفید دیده می‌شود که باعث حرکت چشم به جهت‌های مختلف می‌شود. درمان قطعی این بیماری جراحی است که باید در سنین پایین صورت بگیرد اما امکان برگشت این تومور وجود دارد. بنابراین انجام معاینات چشمی منظم در این کودکان ضرورت می‌یابد.

کی‌پور گفت: قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی به ویژه در افراد زیر 20 سال امکان ایجاد تومور چشمی را افزایش می‌دهد و همچنین افراد دارای چشم‌های روشن‌ بیشتر در معرض ابتلا به تومورهای چشمی قرار می‌گیرند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.