سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس بررسی‌های اخیر؛

مبتلایان به بیماری‌های پوستی 25 درصد بیشتر دچار اختلالات روانی می‌شوند

بر اساس بررسی‌های اخیر مبتلایان به بیماری‌های پوستی، حدود 25 درصد بیشتر دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند که این موضوع در بین جوانان به ویژه زنان نمود بیشتری دارد.

حمید رضا متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تعامل بین پوست و ذهن افراد به اشکال گوناگون تظاهر می‌کند و افرادی که دچار مشکلات پوستی می‌شوند، احتمال بروز اختلالات روحی و روانی در آنها بیشتر است و البته عکس این موضوع نیز صادق است. 

وی با بیان اینکه ابتلا به بیماریها و عارضه های پوستی به ویژه در ناحیه صورت بر روی ذهن و روان انسان می‌تواند اثر بگذارد، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر مبتلایان به بیماری های پوستی، حدود 25 درصد بیشتر دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند که این موضوع در بین جوانان به ویژه زنان نمود بیشتری دارد. 

خیاطی اظهار داشت: در بسیاری از موارد بروز ضایعات و مشکلات پوستی به علت ایجاد ظاهر نازیبا موجب فشار روحی و روانی در فرد می‌شود و در واقع بیماری‌هایی که علائم و عوارض پوستی بیشتری در نقاط معلوم و بدن مانند صورت بر جای می‌گذارند، بیشتر موجب بروز فشار روانی می‌شوند.

وی گفت: بسیاری از بیماری های پوستی به نوعی توسط خود بیمار ایجاد می‌شوند و در واقع بروز این بیماری‌ها و ضایعات پوستی بوسیله خود فرد القاء شده است. 




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.