سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگاه بی‌منطق خود را کنار بگذارد

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید نگاه ناعادلانه و رفتارهای غیرمنطقی خود را کنار بگذارد، گفت: تجربه نشان داده بازدیدهای لحظه‌ای آژانس از مراکز هسته‌ای ما با خود ناامنی به ارمغان آورده است.

«لاله افتخاری» نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به سخنان آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران باید دسترسی آژانس را به تاسیسات نظامی خود قبول کند، گفت: آژانس باید نگاه ناعادلانه و رفتارهای غیرمنطقی خود را کنار بگذارد.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابتدا باید کشورهایی مانند رژیم صهیونیستی، آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌ها که دارای سلاح هسته‌ای هستند را به تبعیت از قوانین این آژانس درآورد و آن‌ها را متعهد کند.  
 
وی ادامه داد: طبق قانون، بازدیدهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مربوط به مراکز هسته‌ای است و آن‌ها می‌توانند تنها در چارچوبی که کشور ما پذیرفته است، به بازدید از این مراکز بپردازند.  
 
افتخاری بیان داشت: تجربه نشان داده بازدیدهای لحظه‌ای آژانس انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای ما با خود ناامنی به ارمغان آورده است. 
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: کشورمان تاکنون بیش از حد اعتمادسازی کرده‌، اکنون باید آن‌ها هم اعتماد ما را جلب کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسائل غیر هسته‌ای به هیچ عنوان نمی‌تواند ورود کند، گفت: مقام معظم رهبری، ملت ایران، دولت، مجلس و حتی کودکان کشورمان نیز با بصیرت بالایی که دارند اجازه بازدید از مراکز غیرهسته‌ای را نخواهند داد.

افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش مدام دم از گزینه‌های روی میز می‌زنند که با این کار تنها ضعف خود را پوشش می‌دهند زیرا ما از این سخنان ترسی نداریم و اجازه بازرسی، دخالت و هیچ‌گونه اظهارنظری خارج از قوانین و چارچوب را به آن‌ها نخواهیم داد.  

 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.