سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ هزاران ماهی در جزیره کیش

هزاران ماهی در اتفاقی نادر و به دلیل نامعلوم در جزیره کیش تلف شدند و تعداد زیاد دیگری در حال جان دادن هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرنا؛ به گفته برخی شاهدان عینی ، ماهی های مرده در روزهای اخیر در سواحل شنی اطراف دهکده آبی دیده شدند و تعداد آنها در حال افزایش است .

این ماهی ها چشمانی متورم و بدنی قرمز رنگ پیدا کرده اند .

یکی از شاهدان عینی گفت : این اتفاقی نادر و تاکنون در جزیره کیش دیده نشده است .

بر اساس این گزارش ؛ ماهی های تلف شده در کنار سواحل کیش جمع شده اند و برخی نیز در حال جان دادن هستند .

گفته می شود طوطی ماهی ، تک خال از گونه های تلف شده هستند.

مسئول اداره حفاظت از محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در این باره افزود ؛ نشت مواد نفتی به دریا و افزایش عروس های دریایی را به عنوان عامل مرگ و میر ماهیان رد کرد و افزود : کارشناسان محیط زیست ، دامپزشکی و شیلات با حضور خود درمحل نمونه برداری کرده اند ، این نمونه ها برای کسب نتیجه دقیق به بندرعباس فرستاده می شود .

مریم محمدی اظهار داشت : مواد نفتی در یک جا جمع می شوند و نمی تواند علت مرگ ماهیان در یک محدوده باشد.

اعتمادی یکی از کارشناسان شیلات کیش گفت : تا دریافت نتیجه نمونه گیری نمی توان درمورد علت مرگ ماهیان اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرگ ، ماهی ، نادر ، تلف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محیط زیبست کیش
۰۸:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
پيرو مرگ و مير تعداد نسبتاً زيادي از ساردين ماهي‌ها در اطراف جزيره كيش كارشناسان اداره محيط زيست جهت تعيين علل حادثه مذكور با همكاري ادارات دامپزشكي و شيلات كيش نسبت به جمع‌آوري تعدادي نمونه از ماهيان مذكور و ارسال به آزمايشگاه سازمان دامپزشكي اقدام نمودند.

شايان ذكر است اتفاقات اين چنيني در مناطق ساحلي ايران و جهان رخداد تازه‌اي نبوده و موارد مشابهي از مرگ و مير آبزيان قبلا در سواحل كنارك، جاسك، بندرعباس و سواحل عمان گزارش شده است.

علل مرگ و مير مي‌تواند منشاء طبيعي يا انساني متفاوتي داشته باشد و باتوجه به وجود فرضيه‌هاي متفاوت اعم از شكوفايي جلبكي، شوك حرارتي خصوصاً در مناطق كم عمق ساحلي، جريانات دريايي فصلي، آلودگي‌هاي نقطه‌اي ناشي از فعاليت شناورها و آلودگي‌هاي نفتي و شيميايي هرگونه اظهارنظر قطعي صرفاً پس از دريافت نتيجه آزمايشات امكان پذير خواهد بود.

لذا با توجه به بيانات مديركل محترم دفتر زيست بوم‌هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص عدم رعايت مباني توسعه پايدار در جزيره كيش و همچنين عدم استقرار اداره كل محيط زيست در جزيره مذكور، لازم به يادآوري است پديده مرگ و مير آبزياني همچون ماهيان و دلفين‌ها پيش از اين نيز به كرات در ساير سواحل كشور از جابهار تا بوشهر و با وجود استقرار چندين اداره محيط زيست به وقوع پيوسته و گرفتن انگشت اتهام به سمت ساير دستگاه‌هاي اجرايي بدون هيچگونه پشتوانه كارشناسي توجيه پذير نبوده و مشكلي از محيط زيست كشورمان برطرف نخواهد نمود.