سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

اداره آمریکا توسط سیستم‌ها و نهادها؛ هیلاری اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه سیستم‌ها و نهادها آمریکا را اداره می‌کنند، گفت: طبق این سیستم‌ها هیلاری اولین رئیس جمهور زن آمریکا خواهد بود.

"محسن محمودی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات اخیر البرادعی مبنی بر اینکه "اکنون توافق با ایران سخت‌تر شده است و اگر تصمیم به غیر از مذاکره می‌گرفتیم، تأثیری نداشت و تبدیل به یک جنگ جهانی می‌شد"، اظهار داشت: "البرادعی" نسبت به "یوکی آمانو" مستقل‌تر بوده و "یوکی آمانو" سعی کرده تعادل و توازن ایجاد شده، توسط البرادعی را بیشتر به سمت غرب سوق دهد.

وی هشدار البرادعی و اظهارات اخیر او را همسو با بسیاری از کارشناسان بین‌المللی دانست، افزود: آمریکا در گذشته نقش میانجی‌گری را به اروپا سپرد و با این حال که اروپا میانجی خوبی به حساب نمی‌آمد، توانست دوبار مسئله هسته‌ای را به آستانه توافق پایدار برساند، که دولت بوش از این تعهدات شانه خالی کرد.

این کارشناس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: به احتمال زیاد حکومت در دست دموکرات‌ها باقی خواهد ماند، آمریکا کشور پیچیده‌ای نیست و در واقع سیستم‌ها و نهادها هستند که آمریکا را اداره می‌کنند و افراد نخبه نقشی ندارند.

محمودی در پایان افزود: طبق این سیستم، اوباما به عنوان یک رئیس جمهور سیاه‌پوست فقط یک برند محسوب شده و طبق این رویکرد، هیلاری اولین رئیس جمهور زن آمریکا خواهد بود که این رویکرد نیز دوری از نخبه‌گرایی در سیاست آمریکا است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.