سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 تا 80 درصد بیماری‌های پوستی ناشی از تغذیه غیر اصولی است

حدود 60 تا 80 درصد بیماری‌های پوستی ناشی از تغذیه غیر اصولی و نادرست است و متاسفانه اغلب افراد به این موضوع مهم توجه ندارند.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد جامعه دچار بیماری‌ها و مشکلات پوستی مختلف اعم از اگزما، درماتیت، جوش، تبخال، خارش، خشکی، و دهها نوع عارضه و بیماری دیگر می‌شوند و البته به فکر پیدا کردن دلیل بیماری و مقابله با آن می‌شوند. 

وی افزود: بسیاری از بیماری‌های پوستی منشا تغذیه‌ای دارند و بسیاری دیگر نیز در نتیجه اختلالات درونی بدن و یا عوامل محیطی و شغلی بروز می‌کنند. 

کامیاب با اشاره به نقش کاملا مشخص عوامل غذایی بر روی پوست بدن، تاکید کرد: حدود 60 تا 80 درصد بیماری‌های پوستی ناشی از تغذیه غیر اصولی و نادرست است و متاسفانه اغلب افراد جامعه این موضوع مهم توجه ندارند. 

وی یادآور شد: وقتی فردی غذاهای پرچرب را به میزان زیاد مصرف می‌کند، دچار مشکلات کلیوی، کبدی و عملکرد نادرست دستگاه گردش خون می‌شود که این نوع اختلالات موجب بروز مشکلاتی نظیر جوش‌های متناوب سیاه و سفید می‌شود. 

کامیاب خاطر نشان کرد: اغلب حساسیت‌های پوستی و التهابات پوست نیز در نتیجه تغذیه نادرست و غیر اصولی بروز می‌کند و این موضوع در سنین پایین بسیار قابل ملاحظه‌تر است. 



انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.