سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

آغاز جشنواره ملی رفتينگ در رودخانه زاینده رود

با یک هفته تأخیر، جشنواره ملی مسابقات رفتینگ با شرکت 28 تیم در رودخانه زاینده رود استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:بهمن عسگري مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اين خبر گفت: جشنواره مسابقات ملی رفتینگ از ساعاتي پیش و با شرکت 28 تيم 5 نفره قايقرانی از سراسر كشور، از محل پل ايل بيگی بر روی رودخانه زاینده رود شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری آغاز و تا 24 اردیبهشت ادامه دارد.

 وي با بيان اينكه در مسير مسابقه، 8 باب دروازه به طول 400 متر شامل پنج عدد موافق و سه عدد مخالف مسير رودخانه بسته شده، افزود: اين مسابقات در چهار ماده اسلالوم (slalom) يك مسافت 400 متری، مارتین (down river) حدود 15 کیلومتر، سرعت (sprint) و موازی (head to head) در دو بخش آقايان و خانم ها برگزار می شود.

 عسگري وجود گروه‌های فعال در بخش رفتینگ به عنوان پایلوت گردشگری ورزشی در این رشته را از دلایل برگزاری اين جشنواره ملی عنوان كرد و تصريح كرد: همچنين وجود آب های خروشان کارون و زاینده رود و رودخانه های دیگر، آب و هوای مطلوب از ديگر دلايل برگزاري مسابقات در استان چهارمحال و بختیاری است.

وي در ادامه با بيان اينكه در اين دوره از مسابقات تيم هايي ازاستان های گيلان، كردستان، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختياری حضور دارند خاطرنشان كرد: برترین های این جشنواره از لحاظ سرعت، دقت، زمان و كمترين خطا، به مسابقات بین المللی معرفی خواهند شد.

گفتنی است: قرار بود این جشنواره سراسری از 15 تا 17 اردیبهشت برگزار شود که زمان برگزاری آن، به درخواست کمیته رفتینگ و با یک هفته تأخیر، به 22 تا 24 اردیبهشت موکول شد.


انتهاي پيام/د 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.