سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول ستاد اقامه نماز استان هرمزگان؛

ارتباط مستقیم نمازخانه ادارات با طرز تفکر مدیر آن/اردو و عرضه محصولات فرهنگی جهت ترویج نماز

رجبیان گفت: نماز مقول بسیاری مهم بوده از این لحاظ مکان آن هم باید در شان نماز باشد و مکان نماز خانه به جایگاه و دید مدیر آن اداره رابطه مستقیم دارد.

مصطفی رجبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به مقوله نماز اظهار داشت: نماز ستون دین و افضل امور قرار دارد و برای گسترش و ترویج آن باید اعتماد ویژه‌ای داشت که این مسئله در ادارات دولتی و خانواده‌های کارمندان در الویت قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نماز بیان کرد: ما در جهت ترویج فرهنگ نمازخوانی برای کارمندان ادارات، برگزاری جلسات آموزش ویژه خانواده ‌های آنان ادوها درون استانی با هدف پرداختن به موضوع نماز و تشویق و ترغیب نوجوانان می‌باشد.

رجبیان افزود: جامعه مخاطبان اداره ارشاد گستردگی آن در زمینه هنرمندان امور مساجد و خوش نویسان و غیره زیاد بوده و همه این ‌ها ظرفیت‌هایی است که می‌توان با اشاره به فرهنگ نماز و ترویج آن در سطح جامعه تلاش‌های مثبت شهری به صورت برگزاری نمایشگاه‌ها عرضه محصولات فرهنگ و نشست‌های علمی انجام داد.

وی با اشاره به مکان نمازخانه در ادارات ابراز داشت: اگر مدیری جایگاه نماز را بشناسد، بهترین مکان را برای نماز خانه اداره دست کرده که این مسئله در اداره ارشاد استان هرمزگان با توجه به نگاه فیلمی خوب مدیریت به مقوله نماز، بهترین مکان را مد نظر قرار داده است.

مصطفی رجبیان خاطرنشان کرد: غفلت در نماز خواندن سر روقت بخشی از آن مربوط به فراموش کردن‌شان و قسمت مهم آن به عدم فرهنگ سازی از سوی مسئولان فرهنگ ذیربط بوده و باید در مورد نماز که یک واجب دین است زوایای آثار نماز بازگو نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.