سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

طرح کنگره آمریکا تاثیری در دستیابی به توافق ندارد/ لوزان فقط یک چارچوب مفهومی بود

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه طرح کنگره تاثیری در رسیدن به توافق ندارد و فقط اجرای توافق را حداکثر تا دو ماه به تاخیر می‌اندازد، گفت: لوزان یک چارچوب مفهومی بود و به همین دلیل پرانتز‌ها هنوز در نگارش ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان پس از پایان نشست خبری با همتای آفریقای جنوبی‌اش، در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه دخالت سنا فقط در اجرای توافق تاخیر می‌اندازد و یا در ماهیت مذاکرات خللی ایجاد می‌کند، اظهارداشت: ما دولت آمریکا را مسئول تعهدات می‌دانیم و طرح سنای آمریکا هیچ تعهدی را از دوش دولت آمریکا بر نمی‌دارد.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: این طرح تعهدات آمریکا را سنگین‌تر می‌کند، تصمیم کنگره اگر به تائید مجلس نمایندگان هم برسد، تاثیری در اجرای توافق نخواهد داشت و از نظر ما تاثیری ندارد.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: این طرح حداکثر دو ماه در اجرای توافق تاخیر می‌اندازد و اگر به توافق برسیم و این مرحله طی شود، عملیات اجرا شروع می‌شود.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با توافقاتی که در لوزان صورت گرفت، هنوز پرانتز‌ها ادامه دارد، گفت: ما در لوزان به یک چارچوب مفهومی رسیدیم و در واقع در لوزان به یک توافق نرسیدیم و فقط راه حل‌ها مورد تائید قرار گرفت و آنرا به مرحله نگارش رساندیم.  
 
ظریف تاکید کرد: نگارش مرحله دقیق و حقوقی است و طبیعی است که در نگارش از عبارات مختلف استفاده شود.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه عبارت‌ها می‌تواند مورد بحث قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایران به هیچ وجه زیاده خواهی‌ها را نخواهد پذیرفت و همچنین باید به تائید طرفین برسد و مفاهیم به صورت مکتوب درآید تا توافق ایران با گروه کشورهای ۱+۵ به سرانجام برسد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، کنگره ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.