سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نبودن متولی یکپارچه برای نظارت بر سلامت مواد غذایی، سبب کاهش کیفیت آنها شده است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است نبودن متولی یکپارچه برای نظارت بر سلامت مواد غذایی، باعث اختلال در کیفیت این مواد شده است.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از عدم وجود متولی یکپارچه در امر سلامت و ایمنی غذا انتقاد کرد.

وی افزود:  وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند متولی اصلی بحث سلامت مواد غذایی باشد، سیاستگذار و تصمیم ساز وزارت بهداشت است،

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند، ادامه داد: وزات جهاد کشاورزی وزارتی کمی بوده و وزارت بهداشت وزارتی کیفی است، به عبارت بهتر ایمن بودن و سلامت غذا بحث کیفی بوده که در نهایت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصمیم گیرنده و سیاست گذار است.

خضری تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد چراکه 800 بیماری بین انسان و دام وجود دارد که ضرورت  رسیدگی به این مسئله را بیش از پیش می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به شیوع تب مالت در برخی نقاط کشور تصریح کرد:  اگر از ابتدا هم سازمان دام پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت بود، شاهد این قبیل مشکلات نبودیم و این موضوع بهتر مدیریت می‌شد.

وی تاکید کرد: البته از ابتدای سال جاری نیز در جلسه‌ای با وزیر بهداشت به این نکته تاکید شد که سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند که وزیر مربوطه نیز از این موضوع استقبال کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سیاست گذاری سلامت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره با وزارت بهداشت است، بیان داشت: برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های اساسی درباره موارد گفته شده به طور حتم سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.