سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در نشست مشترک با استانداران کشور:

مصالح کشور در دل قانون است حق تفسیر شخصی قوانین را نداریم/برخی قصد دارند وزارت کشور را به صحنه زودرس انتخابات بکشانند

وزیر کشور گفت: برخی همواره درپی این هستند که وزارت کشور را به عنوان یک دستگاه اجرایی به فضای انتخاباتی زودرس و یا به نوعی له و علیه کسی یا کاندیدای خاصی بکشانند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در همایش استانداران در وزارت کشور که در روز دوشنبه 21 اردیبهشت در محل وزارت کشور برگزار شد با تأکید بر اینکه در سال آتی دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را داریم گفت: رقابت‌های انتخاباتی از حال حاضر و یا قبل از امسال به صورت پنهانی آغاز شده و با جلساتی که در استان‌ها برگزار شد و همچنین در جلساتی که در احزاب و گروه‌ها تشکیل می‌شود شناسایی کاندیداهای مختلف توسط احزاب طوری پیشروی دارد که نشان از این دارد که ما امسال یک رقابت بانشاط، فشرده و قوی را در عرصه‌های مختلف رقابت‌های سیاسی خواهیم داشت.

رحمانی فضلی افزود: یکی از معضلاتی که در اکثر انتخابات‌ها وجود دارد این است که دشمنان همواره در صدد بودند که در رقابت‌های سیاسی و با استفاده از تحریک افکار عمومی بهره‌برداری‌های خاص خود را داشته باشند. 

وی تأکید کرد: ما همواره اگر در مدیریت انتخابات دچار کاستی‌هایی بودیم آنان توانستند از این فضای موجود به نفع خود بهره‌برداری کنند. ما در این مسئله به عنوان مجریان انتخابات باید تلاش کنیم تا در چارچوب مقررات مصالح و منافع کشور فعالیت کنیم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ما حق نداریم در مسائل و قوانین تفسیر شخصی داشته باشیم اظهار داشت: منافع و مصالح کشور در دل قانون قرار گرفته و باید اکثریت فعالیت‌ها در چارچوب یک قانون مدون صورت گیرد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش به جهت‌گیر‌های برخی از رسانه‌ها در پیش از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: از حال حاضر بسیاری از جهت‌گیری‌ها در رسانه‌ها و محافل سیاسی شروع شده قضاوت‌هایی که در بخش اجرا، نظارت و تبلیغات انجام می‌دهند همواره درپی این هستند که وزارت کشور را به عنوان یک دستگاه اجرایی به فضای انتخاباتی زودرس و یا به نوعی له و علیه کسی یا کاندیدای خاصی بکشانند بنابراین ما باید در مقابل همه فعالیت‌های رسانه‌ای، سیاسی و تحقیقاتی که انجام می‌شود بی‌طرفی خود را حس کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید از شتابزدگی، عجله کردن و ورود به محافل سیاسی له یا علیه کسی پرهیز کنیم این موضوع باید در رفتارهای روزانه خودمان نیز نهادینه شود.

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: حضور در برخی از محافل و استقبال از برخی شخصیت‌ها نباید طوری باشد که ترقی طرفداری و حمایت از جریان یا فرد خاصی شود بنابراین از استانداران می‌خواهم که به این موضوع توجه کرده و دقت لازم را داشته باشند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریک ، توسط ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.