سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

نقش نظارتی احزاب قوی‌تر از قدرت اجرایی عمل می‌کند

یک عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد که نقش نظارتی احزاب از راه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی قدرتمندتر از ابزار اجرایی عمل می‌کند.

"لاله افتخاری" عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران درباره نقش نظارتی احزاب نسبت به عملکرد مسئولان، گفت: احزاب در کشور به عنوان بخش مردمی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دارند، به دلیل ماهیت اسلامی کشورمان نیز همه مردم مسئولیت دارند تا نسبت به یکدیگر ناظر و پاسخگو باشند.

وی افزود: احزاب به صورت کار جمعی و تخصصی می‌توانند بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی و با بیان واقعیت‌ها نقش نظارتی بر عملکرد مسئولان داشته باشند و با بیان نقاط ضعف و قدرت آنان در بهبود عملکرد آنان تاثیر گذار باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه‌های نظارت بر عملکرد مسئولان توسط احزاب اظهار کرد: نظارت باید به صورت نقد به مفهوم واقعی بر اساس سنجش شرایط باشد و فضای غوغاسالاری و گروکشی‌های سیاسی و انتخاباتی را در نقد منصفانه مطرح نکنند، در این صورت است که زمینه فساد در جامعه کمرنگ می‌شود. 

عضو کمسیون فرهنگی مجلس، بیان کرد: در کشور ما انتخابات حزبی نیست و حزبی نخواهد شد؛ چرا که حزب به مفهوم فراگیر نداریم اما باید فرهنگ نظارت بر عملکرد مسئولان که در قانون امر به معروف و نهی از منکر مجلس آمده است را نهادینه کنیم تا نظارت به صورت فردی و جمعی صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل آن که احزاب قدرت اجرایی برای اعمال فشار ندارند، می‌توانند از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و ارائه پیشنهادها به مسئولان گاهی قدرتمندتر از ابزار نظارتی عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افتخاری ، نظارت ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.