سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

قاتل زنبورخواران دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری عامل کشتار زنبورخواران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، فرهاد قلی نژاد در تشریح این خبر گفت: به دنبال گزارشی مبنی بر تلفات گسترده پرنده‌های زنبورخوار در شهیون دزفول، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موضوع را پیگیری نمودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست افزود: پس از حضور ماموران این اداره در محل، بیش از 50 قطعه پرنده زنبورخوار که به دلیل مسمومیت تلف شده بودند را مشاهده کردند.

قلی نژاد تصریح کرد: پس از تحقیقات و جمع آوری ادله یک نفر زنبوردار در اطراف محل مذکور شناسایی و دستگیر شد و به دادسرای عمومی و انقلاب دزفول معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به اینکه پرنده زنبورخوار در حین پرواز حشرات را شکار می‌کند اذعان داشت: برخی افراد و زنبورداران برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست اقدام به مسمومیت و شکار این پرنده می‌کنند و این در حالی است که باید برای مراقبت از زنبورهای خود از روش‌های دیگری استفاده نمایند.

گفتنی است: پرنده زنبورخوار از راسته سبزقباسانان، با رنگ آمیزی زیبا، بال‌های دراز و کشیده و دم نسبتا بلند می‌باشد که در درخت زارها، زمین‌های کشاورزی، بیشه و باغ‌ها به سر می‌برد و در تابستان در ایران و جنوب فراوان دیده می‌شود.

انتهای پیام/م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.