سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ایجاد عدالت بین رشته‌ها میانبری برای کاهش مشکلات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در صورتی که بتوان بین رشته ها عدالت ایجاد کرد با افزایش منطقی خدمات می توان راه میانبری برای کاهش مشکلات ایجاد نماییم.

دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بحث تعرفه از جمله چالش های اساسی و عمده است گفت : تعرفه یک معادله چند مجهولی است که با سادگی قابل حل نیست .

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع و نیز پایین بودن ضریب ها واقعیت است، ادامه داد: با وجود این شرایط باید تفکر جدید ایجاد کرد تا اصلاحات اتفاق بیفتد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در صورتی که بتوان بین رشته ها عدالت ایجاد کرد با افزایش منطقی خدمات می توان راه میانبری برای کاهش مشکلات ایجاد نماییم ولی در مواردی ممکن است، بعضی ها آرزوهای بلند داشته باشند که با واقعیت منطبق نیست .

وی با تاکید به اینکه من فکر میکنم باید با واقعیات منطقی تر روبرو شویم ادامه داد: منابع کشور ما محدود است که باید افزایش یابد و رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند زمان است که با توجه به دیدگاههای دولت تدبیر و امید این دیدگاه استارت خوده است ولی باید کمی فرصت داده و به جای منطقی برسیم .

دکتر پیوندی ادامه داد : تفکر اینکه یک شب می توان این کار را انجام داد اشتباه و عبث است ولی می توان طی چند سال و قدم به قدم ایرادات را برطرف کرده و پلکانی وضعیت را اصلاح نماییم .

وی از دیه با عنوان چالش دیگر پزشکی نام برد و گفت : در صورتی که مسئولین یک تا سه سال زندان را به یک تا دو سال کاهش دهند ، قضات می توانند تقاضای تبدیل به جریمه نقدی را مطرح نمایند که این راهکاری است که اگر مجلش به شکل طرح به آن ورود یابد می تواند در آینده ای نزدیک مشکلات را حل نماید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد : برای بهبود وضعیت کنونی ، راهکار افزایش منابع جامعه پزشکی و اراده به سوی افزایش تعرفه ها باید به شکل پلکانی و طی چند انجام شود .




انتهاي پيام/
برچسب ها: علوم پزشکی ، عدالت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.