سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درویشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هزینه 10 میلیون یورویی برای تولید توربین گازی SGT400 در کشور

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید براینکه هم اکنون اکثر قطعات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تولید می‌شود گفت: برای نخستین بار توربین گازی 400 SGT در کشور با دانش فنی در داخل کشور تولید شد.

علیرضا درویشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: در حال حاضر 28 نوع توربین در ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اکثر قطعات در داخل کشور تولید می‌شود بنابراین نیازی نیست که دست به دامن خارجی‌ها باشیم.

درویش از تعمیر و بازرسازی توربین گازی 400 SGT  در کشور گفت:  این محصول تولید شرکت زیمنس است وتوربین مدرن و پیشرفته می‌باشد که این محصول در دمای بسیار بالا کار می‌کند. 

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: چون در شرایط تحریم به ما نفروختند بنابراین توانستیم  با دانش فنی خودمان آنرا در ایران تولید کنیم. 

درویش گفت: قطعه اول پره ردیف یک متحرک است که با ساختار جی اس یعنی کریستال‌های جهت دار ساخته شده و قطعه بعدی پره دو متحرک است و ایمن اینتر دا قطعات حیاتب توربین اس جی مصرفی در صنایع نفتی و پتروشیمی ایران است.
 
وی ادامه داد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در شرایط تحریم به ما مراجعه کرد و قطعه را سفارش داد. دو سال پیش بازسازی کردم و قطعاتی که برای  زمینس بود و همه مشکل داشت و خودشان صراحتا اعلام کرده بودند که این‌ها عمر محدود دارند که تمام محاسبات عمر انجام شد و برخی را افزایش عمر و برخی دیگر را نیز بازسازی کرده و دوباره در ایران ساختم. 

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: هم اکنون شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت نفت فلات قاره از این توربین استفاده می‌کنند. 

درویشی یادآور شد: هم اکنون 4 توربین در مناطق نفت مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به زودی قرارداد 4 توربین دیگر با پارس جنوبی عسلویه امضاء خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تولید توربین گازی 400 SGT  حدود 10 میلیون یورو سرمایه گذاری کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، توربین ، گاز ، داخل ، دانش فنی ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.