سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

نرخ باروری شهر تهران 1/2 درصد است/ انقراض نسل در کمین تهران

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: نرخ باروری در شهر تهران 1/2درصد است که پدیده سالمندی و انقراض نسل تهران را تهدید می‌کند.

معصومه آباد، عضو کمیسیون سلامت و محیط‌ زیست شورای شهر در خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحران نرخ باروری در شهر تهران اظهار کرد: نرخ باروری در شهر تهران 1/2 درصد است که باید به بالای عدد سطح جانشینی 2/1 برسد.

وی افزود: عدد نرخ باروری در شهر تهران به بحران تبدیل شده که چشم‌انداز و افق جمعیتی را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌کند و متأسفانه با پدیده سالمندی و انقراض نسل مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون سلامت و محیط‌‌زیست شورای شهر با اشاره به سیاست‌های کنترل جمعیت در سال‌های گذشته تصریح کرد: روند افزایش جمعیت باید به آرامی پیش برد و همان‌طور که در سیاست‌های کاهش جمعیت برنامه‌ریزی شده بود، اما متأسفانه به سرعت پیش رفت و طرح کنترل جمعیت که بنا بود در دهه 90 به نقطه مطلوب برسیم بسیار زودتر از آن و در سال 70 رسیدیم که جامعه را با بحران جمعیت مواجه کرد.

وی با اشاره به برنامه های سیستماتیک رشد جمعیت ، تاکید کرد:  باید با برنامه ریزی مدون وسیستماتیک در مقوله رشد جمعیت پیش برویم وآمایش 5 ساله برای آن در نظر بگیریم تا در زمینه رشد جمعیت نیز در سال های آتی با بحران مواجه نشویم.

آباد افزود: شهرداری، مرکز مطالعات می توانند در بسترسازی رشد جمعیت اقدامات مطلوبی را انجام دهند و از ظرفیت های فرهنگ را برای ارتقای آگاهی مردم استفاده کنند تا به نقطه مطلوب باروری در شهر تهران برسیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
احد
۰۸:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
تهران دیگه جا نداره که بخواد جمعیت زیاد بشه هر روز صبح ازدحام جمعیت در مترو و بی ار تی و تنش های و دعواها مشاهده می شود
حاج اسمال
۱۹:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگر وضع اقتصادی بهتر بسه این دغدغه هم حل میشه
علیرضا صادقی
۱۸:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگر جمعیت زیاد شود یا از گرسنگی خواهند مرد با این تورم یا با خودروها کشته می شوند به علت بی کیفیتی