سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

صادرات سیب زمینی از اردبیل از مرز 5 هزار تن گذشت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سایه توان بالای مدیریت استان و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب زمینی از استان اردبیل از مرز 5 هزار تن گذشت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اصغر پرتوی افزود : خوشبختانه بعد از یک وقفه کوتاه که عامل اصلی آن مربوط به کشور جمهوری آذربایجان بود ، صادرات این محصول با سرعت و با رعایت استانداردهای لازم به کشور هدف صورت گرفته که در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است .

وی افزود : این استان با استعداد بالایی که در حوزه کشاورزی دارد ضمن تامین مصرف داخلی مازاد آن یا صادر شود و یا به صورت فرآوری شده به دست مصرف کنندگان برسد و بصورت خام از استان خارج نشود که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و تلاشهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی گامهای اساسی برداشته شده است که مهمترین آن صدور مجوز انبار ذخیره سازی سرد سیب زمینی می باشد که تا ظرفیت 80 هزار تن می باشد که با راه اندازی این واحدهای مجهز سردخانه ای تولید کنندگان خواهند توانست درحساسترین زمان محصولات خود را انبار نموده و درشرایط زمانی مناسب روانه بازار مصرف نمایند .

پرتوی گفت: این سازمان در زمینه اجرای پروژه های آب و خاک آنچنان گامهای اساسی را برداشته است که می توان از آن به عنوان آغاز نهضت آب و خاک یاد کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.