سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت کلزا در اشتهارد برای نخستین بار

بيش از 20 هکتار از اراضی اشتهارد در استان البرز برای اولين بار زير کشت کلزا رفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسئول زراعت جهاد کشاورزي اشتهارد استان البرز گفت: در راستاي افزايش کشت وتوليد دانه هاي روغني وجلوگيري از واردات کلزا، بيش از بيست هکتار از اراضي اشتهارد براي اولين بار زير کشت کلزا رفت.

قوامي افزود: برنامه اي از سوي وزارت جهاد کشاورزي مبني برتوسعه وترويج کشت دانه هاي روغني به مديريتهاي استانها اعلام شد که در پي آن، موضوع در دستور کار ادارات شهرستانها قرار گرفت.

وي گفت: امسال براي اولين بار کشت کلزا با ارقام جديدي که از فرانسه وارد شده بود در اشتهارد کشت شد که در حال حاضر اين محصول نزديک به برداشت است و از کيفيت خوبي هم برخوردار هستند. 

مسئول زراعت جهاد کشاورزي اشتهارد با اشاره به واردات قابل توجه انواع دانه هاي روغني از بازارهاي خارجي افزود: بيشترين دانه هاي روغني که وارد مي شود متاسفانه به علت استفاده از ترنس زنيک مشکلاتي را دارد که در صورت توسعه کشت اين محصول در کشور يکي ديگر از پارامترهاي آن، که اطمينان پيدا کردن از سلامت محصول است نيزمدنظر قرار ميگيرد.

وي درادامه اشتهارد را مستعد درپرورش اين محصول عنوان کرد وگفت: کشاورزان بسياري ثبت نام کردند که درسال آينده ارضي خود را زير کشت کلزا ببرند.

قوامي در پايان از آمادگي جهاد کشاورزي براي خريد تضميني اين محصول نيز خبر داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.