سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترسیم استراتژی امنیت ملی روسیه برای برخورد با بحران‌های نوظهور

مقامات دفاعی روسیه اعلام کردند به‌دنبال ایجاد طراحی یک استراتژی جامع برای برخورد با خطرات چندگانه آتی هستند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، شورای امنیت روسیه به‌تازگی اعلام کرده است تصمیم دارد استراتژی جامع امنیت ملی روسیه را برای رویارویی با تهدید‌های نظامی پیش‌ِ رو و تنظیم دکترین ایمنی اطلاعاتی تا سال 2020 ترسیم کند.

به گزارش روزنامه "کراسنایا زِوزدا"، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: "ضرورت طرح یک چنین استراتژی فراگیری، در وهله اول، با نگاه به تهدید‌های امنیتی نوظهور ایجاد شده است. نشانه‌های این تهدیدها نیز به‌خوبی در تحولات مرتبط با برخی کشورهای عربی مثل سوریه و عراق و همچنین اوضاع فعلی اوکراین مشهود است."

"نیکلای پاتروشف" در ادامۀ مصاحبه با روزنامه مذکور به مطالبی در خصوص نیات واقعی برخی قدرت‌ها از تحرکات چند سال اخیر رقبا در منطقه و جهان پرداخت. به عقیده او، آمریکا و ناتو در راستای تأمین منافع بلندمدت خود به برخی "اقدامات غیرمستقیم و نیابتی" روی آورده‌اند و سعی می‌کنند اهداف خود را بر مَحمِل نارضایتی‌های توده مردم، تأسیس و تجهیز سازمان‌های افراطی تروریستی و ایجاد شرکت‌های نظامی خصوصی پیش ببرند. 

پاتروشف همچنین اضافه کرد: "آنها رویکرد تهاجمی‌تری نسبت به منافع روسیه اتخاذ کرده‌اند و در حال تکمیل پتانسیل بازدارندگی خود در پشت مرزهای این کشور با اقداماتی نظیر ایجاد سپر‌های دفاع موشکی هستند."

این قبیل تحولات و اقدامات تحریک‌کننده و مشکوک، بخش دفاعی روسیه را به سمت تصویب مجموعه‌ای از اصلاحات برای ترسیم شرح وظایف جدید و توسعه دکترین دفاعی در چارچوب اقدامات پیشگیرانه سوق داده است.

روسیه، در متمم قوانین دفاعی خود که در اواخر سال 2014 ارائه شد، بر ضرورت توجه بیشتر به دغدغه‌های داخلی و پیش‌دستی در مواجهات مربوط به امنیت اطلاعات تأکید کرده است. در عین حال، این کشور، همچنان ماهیت دفاعی نظام بازدارندگی خود و تصریح در بکارگیری روش‌های نظامی در حفاظت از منافع ملی را، تنها در صورت ناکارآمدی روش‌های غیرتهاجمی محفوظ دانسته است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.