سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

عدم نظارت، ناهنجاری تهران را شکل داده است / مجلس در بحران بافت فرسوده ورود کند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: بافت فرسوده تهران را تهدید می‌کند که باید نهاد‌هایی فرادستی از جمله مجلس درحل این بحران ورود کند.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به تهدید بافت فرسوده در تهران اظهار کرد: 3 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که البته یکی از تهدیدات شهری، ملی، حاکمیتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی بافت فرسوده تصریح کرد: گستردگی بافت فرسوده در کلانشهر تهران با توجه به گسل‌های فراوان، تهدید جدی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: محدودیت اعتبارات شهرداری وعدم دریافت 100 درصدی عوارض نیز نتوانسته در این امر موفق عمل کند و با کندی پیش می‌رود.

سالاری با بیان اینکه نظارت کافی در شکل‌گیری کلانشهر تهران وجود نداشته، تصریح کرد: قوانین لازم الجرا و دستور العمل‌های مدون و عدم نظارت کامل موجب شد تا تهران در ناهنجاری کامل شکل بگیرد.

سالاری با اشاره به ورود جدی دولت و مجلس در این طرح تأکید کرد: بافت فرسوده و زلزله خیز بودن تهران تهدیدی جدی است که باید نهاد‌های فرادستی شهرداری و شورا ورود کنند و زمینه‌های ایجاد بسته‌های تشویقی را لحاظ کنند، اگر چه وزیر راه و شهرسازی ایده‌های خوبی را در این زمینه مطرح کردند اما به دلیل کاهش قیمت نفت و مشکلات متعدد در بستن بودجه، بستر‌های لازم ایجاد نشده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.