سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

«بحران یمن» موضوع مذاکرات ایران با 1+5 نیست/ گفت‌وگوها فقط در حوزه مسائل هسته‌ای است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح مقامات آمریکایی مبنی بر ورود «بحران یمن» در مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: ایران تنها در مورد مسائل هسته‌ای با غرب مذاکره می‌کند.

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد، صدوق در گفت‌وگو خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با طرح موضوعاتی از جانب مقامات آمریکایی مبنی بر ورود «طرح بحران یمن» در قالب مذاکرات ایران و گروه 5+1 گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که موضوع مذاکرات ما با غرب تنها درمورد مسائل هسته‌ای خواهد بود.

وی افزود: به هیچ وجه در مورد موضوع دیگری با غرب و به ویژه آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس با بیان اینکه امروز در سطح منطقه تعارضاتی بین ایران و آمریکا در امر سیاست خارجی مطرح است، متذکر شد: انچه که در حال حاضر در سوریه شاهد آن هستیم بخشی از آن موضوعی است که معطوف به نقشه براندازی آمریکا در این کشور می‌شود که در یمن هم احساس می‌کنیم.

جوکار تصریح کرد: آمریکا درحال حاضر مسئولیت جنگ در سوریه را به گروهای تروریستی و تکفیری و در یمن هم این مسئولیت را به عربستان محول کرده است.

 این نماینده مردم یزد با بیان اینکه اقدامات آمریکا در منطقه  از منظر ما به هیچ وجه قابل قبول نیست، اظهار داشت: مسائل یمن به خود مردم کشور یمن مربوط می‌شود و دخالت‌های بیجای آمریکا و آل سعود در یمن محکوم است.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: سرنوشت کشور و مردم یمن باید به دست مردم یمن رقم بخورد و هیچ کس حق ندارد در این موضوع دخالت کند.

جوکاربا بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید در مورد هرگونه طرح درباره یمن در قالب مذاکرات، صراحتا مواضع خود را اعلام کند، بیان داشت: تیم مذاکره کننده تنها باید در قالب مسائل هسته‌ای با غرب مذاکره کرده و این موضوع را صراحتا به گوش طرف غربی برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هرچه قدرت‌های فرا منطقه ای در منطقه کمتر دخالت کنند موضوعات پیرامون کشورهای منطقه به سرعت حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، یمن ، مذاکرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.