سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تنظیم و طراحی اطلس فرهنگی ملارد در اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد گفت: خرده‌ فرهنگ‌ها ، قومیت‌ها و طوایف متنوعی در شهرستان ملارد سکونت دارند و در چنین فضا و شرایطی لزوم طراحی و تنظیم اطلس فرهنگی این شهرستان احساس می شود.

 علیرضا رئیس اوژن رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد در گفت‌وگو خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جمعیت 450 هزار نفری این شهرستان اظهار کرد: در قالب این جمعیت انبوه، قبایل، اقوام و طوایف متعددی از اقصی نقاط کشور و استان‌های گوناگون در این شهرستان تجمیع شده‌اند و وجود چنین خرده فرهنگ‌هایی با آداب ، رسوم و سنت‌های خاص به خودشان ظرفیتی ویژه و حائز اهمیت محسوب می شود. 

وی در ادامه افزود: بازیها و آیین‌های بومی و محلی طوایف و قبایل این شهرستان بسیار متنوع و متکثر است و در نظر داریم در سال جاری با رصد هر چه بیشتر این آداب و رسوم به شناخت هر چه مطلوب‌تری از این ظرفیت دست یابیم تا پیرو آن نسبت به حفظ و احیا و برگزاری آیینهای بومی و محلی سکنه این شهرستان در چارچوب های قانونی اقدامات لازم را عملیاتی نماییم. 

اوژن در پایان تصریح کرد: پیگیری و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد از مواردی است که با جدیت و دقت نظر بسیار از سوی مجموع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد پیگیری می‌شود تا با عنایت پروردگار روند توسعه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان بیش از پیش تسریع شود. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.