سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صورت می‌گیرد؛

رونمایی از کتاب آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با عنوان «مشروعیت آسمانی»

کتاب ولایت فقیه از نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «مشروعیت آسمانی» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، ویرایش جدید کتاب «مشروعیت آسمانی» با زیر عنوان «مشروعیت ولایت‌فقیه در اندیشه‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ نقد اندیشه مخالفان» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. 

این کتاب که به قلم رضا صنعتی نگاشته شده است از دو بعد فکری و تاریخی برخوردار است.

نویسنده از یک سو به تبیین نظریهٔ سیاسی هاشمی رفسنجانی در موضوعاتی چون مشروعیت حاکمیت و جایگاه نصب الهی و رأی مردم در آن می‌پردازد و از سوی دیگر سیر تاریخی رفتار رسانه‌های منتسب به جبهه‌ پایداری در قبال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضوع این کتاب را تبیین می‌کند. 

خواننده با مطالعهٔ این کتاب روان و کم‌حجم با تفاوت نظریه‌های انتصاب، انتخاب و مشروعیت تلفیقی، نقاط افتراق و اشتراک اندیشهٔ سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مصباح یزدی، شیوه‌ و اخلاق مخالفان هاشمی در تقطیع و تحریف سخنان وی و میزان التزام عملی آن‌ها به مقولهٔ ولایت‌فقیه آشنا می‌شود. 

از مهم‌ترین امتیازات این کتاب تبیین تفاوت راهکار هاشمی رفسنجانی و مصباح یزدی در شرایط عدم وجود ‌«فقیه واحد توانمند و مقتدر» است. هاشمی در این شرایط معتقد به «تشکیل شورای رهبری» و مصباح معتقد به «انتخاب مؤمنِ غیرفقیه» است. 

 «مشروعیت آسمانی» در ۱۶۸ صفحهٔ رقعی به قلم رضا صنعتی در غرفهٔ انتشارات«سلمان فارسی» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود، سلمان فارسی سال گذشته کتاب«هاشمی در سال ۸۸» را از همین نویسنده منتشر کرد که با استقبال گسترده‌ مخاطبان مواجه شد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.