سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نظارت جدی کمیسیون بهداشت و درمان بر کیفیت مواد غذایی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عزم و اراده جدی این کمیسیون درمورد نظارت بر کیفیت مواد غذایی خبر داد.

محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ؛ با اشاره به اولویت قانون گذاری کمیسیون بهداشت مجلس در امر سلامت، برای سال جاری گفت: نظارت بر مواد غذایی با وجود مواردی از جمله قاچاق مواد غذایی و واردات موادغذایی بدون کیفیت از جمله دغدغه‌های کمیسیون بهداشت در سال 94 خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت یک روز از ایام کاری خود را در سال 94 به موضوع غذا اختصاص داده است، افزود: موضوع نظارت و کیفیت غذا از جمله موضوعات مورد حساسیت کمیسیون بهداشت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بازدید کمیسیون بهداشت از سازمان‌های مرتبط با موضوع غذا در سال 94 متذکر شد: این کمیسیون در یک ماه اخیر همواره یکی از جلسات کاری خود را به بازدید از سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو اختصاص داده است تا بتواند در وظیفه نظارتی خود به نحو احسن فعالیت کند.

قربانی تاکید کرد: قوانین در حوزه سلامت جامع و کامل بوده و شاید تا به امروز تمامی ضعف‌های ما به حوزه نظارت بر اجرای این قوانین برگردد.

 این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر به اندازه کافی قوانین خوب در امر سلامت وجود دارد و ما نباید در بحث نظارت کم کاری کنیم تصریح کرد:کمیسیون بهداشت اراده جدی در زمینه نظارت بر کیفیت مواد غذایی در سال 94 دارد.

 **اراده جدی درنظارت بر منابع وزارت بهداشت داریم  

وی در ادامه با اشاره سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در 15 اردیبهشت ماه افزود: در سال 94 دغدغه‌ای در حوزه بهداشت و درمان داشتیم که آیا منابع یک درصد ارزش افزوده که در سال 93 محقق شد، در سال 94 هم محقق می‌شود و یا خیر؟ که الحمدالله در بودجه سال 94 به تصویب رسید. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نظارت بر منابع تحت اختیار وزارت بهداشت از جمله موارد ضروریست که کمیسیون بهداشت در سال 94 به آن نظارت می‌کند، افزود: اراده جدی در کمیسیون بهداشت درمورد نظارت بر منابع وزارت بهداشت در سال 94 وجود دارد.

قربانی با اشاره به رقم ده هزار میلیاردی منابع تخصیصی وزارت بهداشت در سال 94 تاکید کرد: نباید تمامی این منابع به مانند سال 93 در مسیرحوزه درمان قرار گیرد، چراکه حوزه درمان به مانند چاهی است که پر شدن آن امری محال است. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت:ضروریست منابع تخصیصی وزارت بهداشت درحوزه‌های خود هزینه شده و به موضوع  پیشیگیری  در امر بهداشت هم توجه جدی شود.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: همچنین کمیسیون بهداشت در سال 94 پیگیر امور تجمیع بیمه‌ها، کاهش پرداختی از جیب مردم و اجرایی شدن سند بالای دستی سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، قربانی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.