سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اسکورت کشتی های انگلیسی در تنگه هرمز به وسیله کشتی های آمریکایی

مقامات وزارت دفاع آمریکا این اقدام را موقتی ارزیابی می کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا همراهی کشتی های بازرگانی انگلیس را در تنگه هرمز آغاز کرده اند. بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، این اقدام به دلیل توقیف هفته گذشته یک کشتی باری با پرچم جزایر مارشال به وسیله ایران صورت می گیرد.


سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: نیروی دریایی آمریکا پس از مذاکرات بین واشنگتن و لندن ، یک کشتی انگلیسی را در مسیر عبور از تنگه هرمز همراهی کرد. وی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «آنها از ما درخواست کرده اند کشتی های دارای پرچم انگلیس را هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی کنیم.»


نیروی دریایی آمریکا در واکنش به اقدام هفته گذشته قایق های گشتی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به توقیف یک فروند کشتی شرکت کشتیرانی مرسک چند روز است کشتی های دارای پرچم آمریکا را هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی می کند. مقامات پنتاگون مدعی شدند این اقدام موقتی، نتیجه اقدامات اخیر ایران در این آبراه است. کشتی های جنگی آمریکایی روز پنجشنبه همراهی کشتی ها با پرچم آمریکا را در تنگه هرمز آغاز کردند.


فرماندهی مرکزی آمریکا که فرماندهی نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه به عهده دارد اعلام کرد ممکن است این کمک دیگر کشتی های بازرگانی را نیز که از تنگه هرمز عبور می کنند شامل شود.


از تنگه هرمز اغلب به عنوان مهم ترین مسیر صادرات نفت در جهان یاد می شود. حدود 30 درصد از صادرات نفت جهان با نفتکش، از طریق تنگه هرمز انجام می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.