سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور دولت سومالی به رسانه‌ها:

به‌جای الشباب از «گروه آدمکش» استفاده شود

دولت سومالی روز دوشنبه به رسانه های مختلف این کشور دستور داد از این به بعد از جنبش الشباب به عنوان «گروهی که ملت سومالی را می کشد» و به طور خلاصه «اوگوس» که مخفف همان عبارت به زبان محلی است نام ببرند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، در این دستور العمل آمده است خبرنگاران و رسانه های فعال در سومالی باید از این به بعد زمانی از جنبش الشباب به عنوان « گروهی که مردم سومالی را می کشد » یا به اختصار « اوگوس » نام برند.

عبدالرحمان محمد توریاری رییس دستگاه اطلاعات سومالی در موگادیشو پایتخت این کشور به خبرنگاران گفت: «الشباب معنای الشبان (به ضم ش و تشدید ب- به معنای جوانان) را می دهد و این اسمی زیباست. ما نمی توانیم اجازه بدهیم که این اسم آلوده شود بنابراین دشمنی را که با آن می جنگیم « اوگوس » می نامیم و این خلاصه عبارت «گروهی که مردم سومالی را می کشد » است.»

محمد توریاری افزود: « نام جدید ( اوگوس ) بازگو کننده اقداماتی است که شورشیان انجام می دهند و مردم را می کشند. من امیدوارم که همه رسانه ها به طور رسمی از این اسم برای اشاره به اعضای الشباب استفاده کنند.»

شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی دولتی در سومالی از چند هفته قبل برای نام بردن از شورشیان از اصطلاح « اوگوس » استفاده می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو ، رسانه های مستقل و خصوصی فعال در سومالی و همچنین گروه شورشی الشباب تاکنون هیچ واکنشی به این دستور دولت نشان نداده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.