سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته ایمنی راه‌ها؛ بچه‌ها را از خطرات نجات دهيد

رئيس کارگروه آموزش و فرهنگ کميسيون ايمنی راه‌ها گفت: شعار امسال هفته جهانی ايمنی راه‌ها در ايران، "بچه‌ها را از خطراتی که در راه‌ها در کمين آنان است، نجات دهيد"، انتخاب شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سعيد معيدفر با اشاره به آغاز هفته جهاني ايمني راه‌ها ( 14 تا 20 ارديبهشت) در دهه جهاني ايمني راه‌ها ( 2011 تا  2020) گفت:در ايران نيز همگام با جهان در هفته جهاني ايمني راه‌ها که هفته نخست ماه "مي" هر سال است ، فعاليت‌هايي انجام مي شود که برگزاري کمپيني در ارتباط با حمايت از بچه‌ها در راه‌ها، محور اين فعاليت‌هاست.

مشاور وزير راه و شهرسازي در امور اجتماعي با بيان اينکه اين سومين بار است که هفته جهاني ايمني راه‌ها در جهان گرامي داشته مي‌شود، گفت: در اين  10 سال کشورهاي عضو سازمان ملل متحد تمام تلاش خود را براي کاهش تلفات جاده‌اي انجام داده اند.

رئيس کارگروه آموزش و فرهنگ کميسيون ايمني راه‌ها با اشاره به گسترش فرهنگ پسنديده اهميت به کودکان و فرزندان در خانواده‌هاي ايراني افزود: ما هم مي توانيم اين هفته جهاني را به يک فرصت براي ارتقاي ايمني در رانندگي خانواده‌ها و توجه بيشتر به موضوع ايمني و سلامت مردم به خصوص کودکان در رفت و آمد در جاده‌ها تبديل کنيم.

وي با بيان اينکه کميسيون ايمني راه‌ها دو روز آغازين و پاياني هفته ايمني راه‌ها را گرامي مي‌دارد، گفت: تمام فعاليت‌ها حول اين محور است که خانواده‌ها متعهد باشند تا توجه بيشتري به ايمني در رانندگي به خصوص ايمني کودکان داشته باشند.

معيدفر ادامه داد:در اين هفته در هر استان يا حتي هر شهرستان ، يک مدرسه به صورت نمادين مراسم هفته ايمني راه‌ها را برگزار مي کند و در اين مراسم‌ها علاوه بر حضور همه مسئولان مرتبط با ايمني راه‌هاي استان‌ها و ارائه پيام‌هاي مفيد به دانش‌آموزان براي توجه دادن خانواده‌ها به ايمني راه‌ها، "بيانيه بچه‌هاي ايران براي ايمني راه‌ها" نيز خوانده مي‌شود.

عضو هيئت علمي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران با اشاره به برگزاري مراسم ديگري در روز پاياني هفته جهاني ايمني راه‌ها گفت: از آموزش و پرورش خواسته‌ايم بيستم ارديبهشت بيانيه را در محيط مدارس سراسر کشور نصب کند و در مراسم صبحگاه نيز خوانده شود. همچنين دانش آموزان مدارس دفتر يادبودي تهيه کرده اند و دانش‌آموزان در اين دفتر يادبود حمايت خود از کمپين حمايت از ايمني بچه‌ها را تأييد و امضا مي‌کنند.

معيدفر با اشاره به برگزاري مراسم اصلي هفته جهاني ايمني راه‌ها در تهران افزود: 20 ارديبهشت در يکي از مدارس تهران با حضور اعضاي کميسيون ايمني راه‌ها و همچنين وزيران آموزش و پرورش و راه و شهرسازي در مراسمي در خصوص اهميت اين بيانيه و کمپين صحبت خواهند کرد. البته هنوز مدرسه‌اي که قرار است مراسم اصلي درآن برگزار شود، انتخاب نشده است.

وي اين کار را آغاز يک راهي دانست که بايد تمام دستگاه‌هاي مرتبط با ايمني راه‌ها، فعاليت‌هاي خود را بر اين حوزه (توجه به ايمني بچه‌ها در رانندگي) متمرکز کنند.

رئيس کارگروه آموزش و فرهنگ کميسيون ايمني راه‌ها شعار هفته جهاني ايمني راه‌ها را "have saved kid,s lives" عنوان کرد و گفت : ما نيز در ايران شعار "بچه‌ها را از خطراتي که در راه‌ها در کمين آنان است، نجات دهيد" برگزيده‌ايم.

استاد علوم اجتماعي دانشگاه تهران تأکيد کرد: قرار است در سپتامبر 2015 سران کشورهايي که در سازمان ملل متحد جمع مي‌شوند ، همزمان با اجلاس اين سازمان در نشست فوق‌العاده‌اي با يکديگر درباره اهداف توسعه هزاره گفتگو کنند و در اهداف ياد شده بازنگري کنند. يکي از مفادي که در اين منشور نيامده، موضوع ايمني راه‌هاست که در اين اجلاس موضوع ايمني راه‌ها نيز در منشور جهاني اهداف توسعه پايدار در کشورها گنجانده مي‌شود. امسال کشورهاي عضو سازمان ملل متحد در هفته جهاني ايمني راه‌ها با شعار "نجات جان بچه‌ها از خطرات راه‌ها" به استقبال اجلاسيه جهاني سپتامبر 2015 سازمان ملل مي‌روند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، ایمنی ، راه ، خطرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.