سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اجرای 26 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: تاکنون 26 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا شده و بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری تلاشمان بر این است تا در 14 میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ نگهدار اسکندری افزود: بیش از 4 میلیارد هکتار جنگل در دنیا وجود دارد که سهم کشورمان 14 میلیون هکتار است و در هر هکتار از جنگل‌‌ها 1.5 تن اکسیژن تولید می‌شود که تامین‌کننده اکسیژن 6 نفر در طول سال است که از این رو باید به توسعه جنگل‌ها و حفاظت آنها اهتمام کرده و و از این مواهب مراقبت کنیم چرا که جنگل‌ها با گرفتن گازهای خطرناک گلخانه‌ای در تولید اکسیژن پیشقدم هستند.

وی با مهم خواندن پوشش مراتع و بهره‌گیری از این مراتع در تولید علوفه و تهیه گوشت سالم و ارگانیک گفت: از 50 درصد این مراتع در امر دامپروری استفاده می‌شود به طوری که 45 میلیون دام سبک به ویژه گوسفند و 20 میلیون بز در این چراگاه‌ها و مراتع از این مواهب استفاده می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در ادامه گفت: در حوزه بیابان‌زدایی نیز 2.5 میلیون هکتار توسعه جنگل‌ها در دستور کار سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته تا از گسترش بیابان‌‌ها و تولید گرد و غبار جلوگیری شود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.